Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i hälen, ändå löpträna?
You need to log in to create posts and topics.

Kanske något OT men, hur många av er som förespråkar inlägg för skador har sedan slutat använda dem när skadan är över?

Jag tycker mig märka en tendens att de som har skaffat inlägg använder dem rätt frekvent istället för att lösa problemen.

Niklas: Om det är så kanske de som skaffat inläggen upplever att problemet är åtgärdat. Att dom trivs med sina inlägg och springer utan smärta?

Om man inte har några besvär när man springer med inlägg, vad är då problemet?

Om man inte upplever någon smärta när man tränar med morfin så finns det ingen anledning till vila någonsin?

Den dagen du slutar träna utan kläder och skor kanske du har en poäng. Varför ta på sig varmt när det inte löser problemet, bättre lära sig att springa naken mitt i vintern?

Ok

Formgjutna sulor = morfin
Tjockskor = morfin?
Kompressionskläder = morfin?
Linement = morfin?

Är övertygad om att jag inte är ensam om att anse att om man upplever något problem med sin löpteknik som gör att kroppen får skador så är inte lösningen att skaffa inlägg i sina skor och sedan ignorera problemet som orsakade besvären.

Men att ha den upp

Var och en blir salig på sin tro. Jag är framfotslöpare, i racingflats, utan inlägg.

Däremot tycker jag diskussionen om just formgjutna sulor/inlägg går lite till överdrift ibland. Liksom diskussioner om hällöpning, tjockskor, pronationsskor etc etc.

N

Niklas,
Jag har aldrig träffat någon sjukgymnast som tycker inlägg är en permanent lösning på de problem vi nu pratar om.

Det lite roliga i är att de som tycker att inlägg är OK i dessa trådar om tex PF och hälseneproblem är de som också kör mest prehab

Lysande inlägg eller ej så vill jag poängtera att för MIG är och var inlägg inget alternativ eftersom både mina löparknän (som jag drabbades av 2009) och min PF (2010) var orsakade av oblanser i muskulaturen och därför träningsbart. Är något träningsbart