Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i hälen, ändå löpträna?
You need to log in to create posts and topics.

Det är väldigt lätt att tro att det som hjälper för en själv, hjälper för alla andra. I själva verket blir en del friska utan behandling, en del får aldrig problem. Man kan försöka låtsas som att det är hur fin löpteknik man har eller hur duktig man är me

Niklas, problemen som orsakade besvären kanske är de dåliga skorna? Att byta skor, för att kunna springa vidare, är inte det heller OK?

Magnus: På de åtta första inläggen i den här tråden har du två gånger upprepat ditt råd till trådstartaren att köpa inlägg istället för att lösa problemen.

Alla som läst denna tråden har nu förstått att du rekommenderar inlägg. Det har också kommit fram

Ja just det Niklas, du har ju glömt berätta vad som hjälpte för dig när du besvärades av PF och hur lång tid tog det för dig att bli av med det. Bidra gärna med dina egna erfarenheter!

Så här skrev jag i min kommentar till min första tävling två veckor efter skadan.

"Foten: De nya inläggen funkade bra i mina Oroc. Fotteknikerna ville jag skulle slänga mina Mudclaws, för snedslitna. Kändes lite i hälen, men inget som påverkade mitt löps

Fast, Magnus, Du har ju blivit hjälpt och skadefri med inlägg (antar jag?) och rekommenderar det flitigt här i tråden. Eller hur?

Vari ligger skillnaden att någon, som har blivit hjälpt och skadefri UTAN inlägg ger sin syn på saken? Ett mynt har alltid t

Just det och jag trodde aldrig att jag skulle få så här många svar och att det skulle bli en sån här liten storm i tråden(ärligt talat orkar jag inte läsa allt) Jag tackar och bugar för svaren jag fått.

Syliva, nej rekommendera du på bara.

Det är mest när Niklas som varken har kunskap eller erfarenhet dissar ett beprövat koncept för att han tycker det liknar morfin som det hela blir löjligt.

Jag har haft stora problem med benhinnorna när jag var yngre, framför allt i samband med militärtjänsten. Hade en del vänner med inlägg som tyckte det hade löst problemet men eftersom jag också hade vänner som körde samma träning som mig och inte upplevde

Okej, vi struntar i vad utbildade läkare säger oss. Låt oss lita på Niklas, han har ju "läst böcker och mängder med Internetresurser om allt möjligt" gubevars. 🙂

Niklas, du kommer åka dit för en löparrelaterad överbelastningsskada relativt snart är jag