Quote from Guest on 14 November 2011, 21:24Är det någon som har tips gällande löpning på band, hinner inte köra mer än någon kilometer förrän det gör ont i hälsenorna. Har haft det som uppvärming ett par gånger men det funkar inte det heller. Skall man ändra/pröva en viss teknik? Tacksam för svar.
Är det någon som har tips gällande löpning på band, hinner inte köra mer än någon kilometer förrän det gör ont i hälsenorna. Har haft det som uppvärming ett par gånger men det funkar inte det heller. Skall man ändra/pröva en viss teknik? Tacksam för svar.
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 21:34Svårt att säga. Du verkar ju kunna springa utomhus. - Gör det istället 🙂
Svårt att säga. Du verkar ju kunna springa utomhus. - Gör det istället 🙂
Quote from Funbeat user on 14 November 2011, 23:15Använder du tunnare skor på bandet än ute? Om du i vanliga fall springer i skor med tjock häl så kan du behöva vänja kroppen sakta. Då är 1 km inte så lite, men du kommer snart att kunna öka sträckan.
Använder du tunnare skor på bandet än ute? Om du i vanliga fall springer i skor med tjock häl så kan du behöva vänja kroppen sakta. Då är 1 km inte så lite, men du kommer snart att kunna öka sträckan.
Quote from Funbeat user on 15 November 2011, 11:02Jag springer med samma skor ute som inne och har då inte dessa problem. Ute är ju ett enkelt svar men det är ju inte så lätt framöver när det blir snö och halt.
Jag springer med samma skor ute som inne och har då inte dessa problem. Ute är ju ett enkelt svar men det är ju inte så lätt framöver när det blir snö och halt.
Quote from Funbeat user on 15 November 2011, 11:08har ingen erfarenhet av just löparband men ja får göra tåhävningar emelanåt när jag springer...
har ingen erfarenhet av just löparband men ja får göra tåhävningar emelanåt när jag springer...
Quote from Funbeat user on 15 November 2011, 12:35Rullband är väldigt onaturligt. Konstant fart. Konstant underlag. Konstant rörelse. Mycket som är värdelöst med det. Jag springer ute hela vintrarna. Handlar mest om bekvämlighet.
Rullband är väldigt onaturligt. Konstant fart. Konstant underlag. Konstant rörelse. Mycket som är värdelöst med det. Jag springer ute hela vintrarna. Handlar mest om bekvämlighet.
Quote from Susan Hartley on 15 November 2011, 20:56Jag rehabspringer för närvarande enligt ett upptrappningsschema. Det gör jag på löpband för att undvika att belasta ett tidigare skadat muskelfäste i ena vaden för mycket. Jag slipper ju skjuta ifrån med vaderna eftersom bandet rullar. Min spontana reflek
Jag rehabspringer för närvarande enligt ett upptrappningsschema. Det gör jag på löpband för att undvika att belasta ett tidigare skadat muskelfäste i ena vaden för mycket. Jag slipper ju skjuta ifrån med vaderna eftersom bandet rullar. Min spontana reflek
Quote from Funbeat user on 15 November 2011, 23:59"Jag slipper ju skjuta ifrån med vaderna eftersom bandet rullar."
Vad skjuter du ifrån med då?
"Jag slipper ju skjuta ifrån med vaderna eftersom bandet rullar."
Vad skjuter du ifrån med då?
Quote from Susan Hartley on 16 November 2011, 08:19Sven, om vi ska vara petiga - och det är klart att vi ska vara det - så skjuter jag naturligtvis ifrån något med vaderna (annars skulle jag väl trilla av bandet), men inte tillnärmelsevis lika mycket som ute.
Sven, om vi ska vara petiga - och det är klart att vi ska vara det - så skjuter jag naturligtvis ifrån något med vaderna (annars skulle jag väl trilla av bandet), men inte tillnärmelsevis lika mycket som ute.
Quote from Funbeat user on 16 November 2011, 08:30Jo Johanna, exakt lika mycket. Sånär som på det pyttelilla motståndet som luften utgör.
Jo Johanna, exakt lika mycket. Sånär som på det pyttelilla motståndet som luften utgör.