Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

1 % räcker gott ända upp till åtminstone c:a 18 km/h. 1% täcker vad minst 95% av löpare i Sverige behöver. Springer man fortare får man väl öka lutningen då. Wow.

Tala om varför det är BEFÄNGT. Du får det att låta som man jämför basket med schack.

http:

Det nämns inte att på löpbandet får man inte utelöpningens fördelar i nedförsbackar?

Tack för tipsen så länge, det blev en het diskution 🙂

Jag har försökt ägna de senaste inläggen till att förklara varför det är befängt. För att det blir lika jobbigt betyder det inte att det ena ersätter det andra.

Du har inte förklarat nånting alls. Jag har presenterat vetenskap.

Löpning & löpband är som päron & äpplen. Det finns vissa likheter men någonstans tar skillnaderna vid.

Ute finns en fartvind som bromsar lite men kyler desto mer. En ökad lutning på bandet leder till högre energiomsättning men inte till ökad kylning. På

"Löpning & löpband är som päron & äpplen."

Menar du på fullt allvar att du inte tycker att löpband är löpning? I så fall har i alla fall du och jag inget att diskutera.

Jag har inte uppfattat det som en diskussion på ett tag. Snarare två monologer med mycket begränsat lyssnande.

Jag tror det vore större nytta för trådskaparen (och kanske även andra) om ni släppte er "duo-monolog" och istället ägnade energin åt att hjäl

Om inte det ena funkar men det andra funkar så välj det andra. Vilket som är det ena & vilket som är det andra skiftar uppenbarligen med person.

@Sven: "Det finns vissa likheter men någonstans tar skillnaderna vid." Ja, man rör t.ex. på benen. Men för mi

Att du inte gillar att springa på löpband på grund av att du vill ha natur runt dig när du springer är en sak, det är naturligtvis din fulla rätt och inget att säga om, jag tycker själv om att springa i naturen. Att löpbandslöpning innebär att man inte sp