Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 12:40Primära som i vanligaste eller farligaste? 🙂
Primära som i vanligaste eller farligaste? 🙂
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 13:50Myokardit = hjärtmuskelinfektion???
Endokardit = ???
Myokardit = hjärtmuskelinfektion???
Endokardit = ???
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 13:54Endokardit är en inflammation på hjärtklaffarna.
Endokardit är en inflammation på hjärtklaffarna.
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 14:01Enligt nedanstående dokument är det oftast virus som är orsaken:
http://www.sodersjukhuset.se/PageFiles/4169/Myokardit.pdf
Hur är det egentligen, virus eller bakterier? Och varför är just fysisk ansträngning farlig? Är det bara ett rykte som blivit sann
Enligt nedanstående dokument är det oftast virus som är orsaken:
http://www.sodersjukhuset.se/PageFiles/4169/Myokardit.pdf
Hur är det egentligen, virus eller bakterier? Och varför är just fysisk ansträngning farlig? Är det bara ett rykte som blivit sann
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 14:06Magnus: Det är både virus och bakterier 🙂
Magnus: Det är både virus och bakterier 🙂
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 14:09Jo, det verkar så. Hittade följande text. Den som inte är intresserad av detaljer kan skippa den:
"Myokardit är på grund av de speciella sjukdomsmekanismerna ett tillstånd av centralt intresse inom idrottsmedicinen. Det hänger samman med att infektionen
Jo, det verkar så. Hittade följande text. Den som inte är intresserad av detaljer kan skippa den:
"Myokardit är på grund av de speciella sjukdomsmekanismerna ett tillstånd av centralt intresse inom idrottsmedicinen. Det hänger samman med att infektionen
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 13:58Intressant med lite kött på benen. Men rent konkret är det ju svårt att omsätta vad exempelvis "akuta" besvär innebär.
Jag har nu hållit uppe i två veckor på grund av en seg, men inte särskilt "akut", infektion, helt enligt principen better safe than sor
Intressant med lite kött på benen. Men rent konkret är det ju svårt att omsätta vad exempelvis "akuta" besvär innebär.
Jag har nu hållit uppe i två veckor på grund av en seg, men inte särskilt "akut", infektion, helt enligt principen better safe than sor
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 21:28Jag har haft ont i halsen hela veckan och därför inte tränat någonting alls. Hade ganska mycket ont i halsen så sent som igår kväll, men idag (lördag) känns det mycket bättre. Idag skulle jag egentligen ha kutat en halvmara-tävling, men stod över... Tveka
Jag har haft ont i halsen hela veckan och därför inte tränat någonting alls. Hade ganska mycket ont i halsen så sent som igår kväll, men idag (lördag) känns det mycket bättre. Idag skulle jag egentligen ha kutat en halvmara-tävling, men stod över... Tveka
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 00:28Har precis blivit av med mitt halsonda,men förkylningen sitter kvar! Kanske att jag vågar mig ut på en lite lättare runda i morgon!
Har precis blivit av med mitt halsonda,men förkylningen sitter kvar! Kanske att jag vågar mig ut på en lite lättare runda i morgon!
Quote from Funbeat user on 11 May 2010, 08:20Jag har inte ont i halsen... men halsen känns irriterad det känns lite skumt i svalget och jag hostar en del på morgonen. För övrigt känns allmäntillståndet bra. Är det dumt att träna då? Finns det någon som känner till ett enkelt sätt att ta reda på om d
Jag har inte ont i halsen... men halsen känns irriterad det känns lite skumt i svalget och jag hostar en del på morgonen. För övrigt känns allmäntillståndet bra. Är det dumt att träna då? Finns det någon som känner till ett enkelt sätt att ta reda på om d