Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i huvudet
You need to log in to create posts and topics.

Jag får alltid jätteont i huvudet när jag joggar. Vad kan det bero på och vad kan man göra åt det?

Vätskebrist? Spänningshuvudvärk?

Ja, testa att dricka lite mer under dagarna och se om det hjälper.

Annars poppade det upp en tokig bild i min hjärna om att hjärnan hoppar upp och ner i skallen och slår i kraniet....glöm det 😀

Ovana vid högre puls kanske?

Håller du upp axlarna när du springer?

Det där med att dricka jämt o ständigt tror jag inte har annan effekt än att man måste kissa mycket (inkontinens bland yngre kvinnor lär ha ökat 30-falt sen bryggerinäringen lyckades lura i folk att gå runt med vattenflaskor dagarna i ända). För att det s

Du gnisslar inte tänder på nätterna va?

Eftersom ts skriver att hon får "jätteont" så tror jag att man kan avfärda teorier kring spänningshuvudvärk och tandgnissling.

Det är mera troligt ansträngningsutlöst huvudvärk. Den debuterar akut och är väldigt intensiv. Orsaken är inte klarlagd men tro

>Det är mera troligt ansträngningsutlöst huvudvärk. Den debuterar akut och är väldigt intensiv. Orsaken är inte klarlagd men troligen beror det på en hastig blodtryckshöjning. Det är samma typ av huvudvärk som vissa kan få i samband med orgasm.

Om huvudv

Mer svårlöst Peter. Det har nog inte så mycket med blodtrycket att göra iallafall. Möjligen blir ditt aningens förhöjt efter att huvudvärken inträtt 😉