Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningont i nacken vid simning!
You need to log in to create posts and topics.

jag har inte simglasögon ... får ta och köpa ett par till nästa vecka. Jag simmar mellan 1 och 1.5 km än så länge (1 km på 35 minuter är nytt rekord :D). Tycker det verkar ansträngande att hålla på och gå ner under ytan vid varje simtag när man simmar så

Det är mer ansträngande med nackont!

Detta är en rätt rolig sajt:
http://virtual-swim.com/3d_mv/top_btn/breast/2004wc_w/2004wc_w_q.html

Det är mindre ansträngande när du lärt dig tekniken. Bara att skaffa simglasögon kommer att förenkla förbättringarna. Jag rekommenderar immfria, även om de inte finns några som är immfria i längden.

Lycka till!

Ja, det var en väldigt pedagogisk sajt. Härma den tekniken och du kommer bli en mästare på nolltid. (H)

köpa "immfria".....eller så spottar man i koppen (t+)

Jag ska definitivt testa 😛 Snygg sajt där förresten... mycket pedagogiskt 😀

Fny: långa simtag, mycket glid och avslappnad simning. Du kommer nog att tycka det är kul att känna skillnaden 🙂

Fny - testa hur få simtag du kan kan klara en bassänglängd på. Då fokuserar du på rätt sak. Jag är verkligen inte duktig, men vill minnas att jag sist jag simmade klarade 25 meters bassängen med 9-10 simtag om jag var i vattnet och sköt ifrån ordentligt f

Tänkte bara berätta att jag idag sommade med simglasögon för första gången och jisses vilken skillnad! Första varven var det lite knepigt att tajma andningen med simtagen men när det väl löste sig så var det sååååå skönt! Jag fick inte ont i nacken, jag s

Kul att det gick bra direkt!
Jag fick också en aha-upplevelse första gången jag körde med simglasögon. Borde vara lika självklart som löparskor när man springer!