Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningont i nacken vid simning!
You need to log in to create posts and topics.

fast jag kände mig lite fånig... alla andra simmar elegant som svanar med huvudet högt och så kommer jag där guppandes upp och ner och kippar efter luft som en fisk. Och inte går det särskilt fort heller för mig, lyckades med nöd och näppe simma en km ida

Jag tycker att det är "nackspärrsfolket" som ser fåniga ut.

Haha. Du får skylla på att du får ont i nacken annars. Sen om några gånger simmar du ifrån dem.
Annars kan du ge dig på att det finns en del duktiga svan-simmare som kommer vilja sätta dit dig och simma snabbare. Men du vinner i längden.

När du lärt dig

Det var först när jag började lära mig crawl som jag förstod hur jag ska hitta glidet och "vågen" i bröstsim. Jag tror det är lätt att tappa benen så de ligger för djupt och bromsar, men med crawlträningen kom flytet och vattenläget blev avsevärt mycket b

Så småningom ska jag väl lära mig crawl... men än så länge så är även bröstsim en utmaning. När jag började simma i höstas så hade jag knappt varit i vattnet på många år och jag hade aldrig någonsin simmar längre än kanske några få längder.

Ska bli kul

Det är svårt att ändra invanda beteenden, men det går.
Prova att vika ut knäna ordenligt i bentaget, inte bara böja dem utan vinkla ut fötter och knä så mycket du kan
Då får du lättare till ett bättre bentag.