Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt i sena under yttre fotknöl
You need to log in to create posts and topics.

Funkar om man har hårda pjäxliknande saker att köra inlines i. Man kan kanske stödtejpa för att va på säkra sidan. Cykling skulle oxå funka - vi vill ju ha blodgenomströmning så att röra på sig är jättebra. Det är bara studsandet på foten man ska undvika.

Blev helvila ikväll. Idag är det 3:e dagen jag inte gör ngt, men det verkar bara bli värre. Gör ont även på insidan nu, under fotknölen. Var ute och drog barnvagn ett par timmar på dagen och tog av bara farten på mig mina MBT skor. Kanske inte var så smar

Det beror på hur du cyklar. Om du arbetar med foten i ditt rundtramp och inte har pedalen mitt under foten så kommer foten att flexa lite och du använder muskeln som senan sitter i.

Tror definitivt det va en ganska dålig idé med MBT-skor tyvärr... gör

Jag tror faktiskt att det blev sämre efter MBT... Men ska man jäkta iväg med en 4-åring och en 6-månaders tenderar man att glömma sig själv.

Det är mest molande värk jag har, ondare när jag går förståss och speciellt på ojämnt underlag (inte bra barfota

Vet precis hur det är när det går bra! Det är frustrerande att inse det efteråt. Skitjobbigt.

Gör som jag skriver ovan (tvärfriktioner och ipren) och ställ de där skorna på hyllan ett bra tag så är du bättre (men inte helt bra) om en vecka tror jag. Om d

jag hade en sådan skada för bara några månader sedan, gick till vårdcentralen efter ett tag och dom sa att typ senan hade slitits upp av träning elr ngt, bästa var att vila i ca 2 veckor så att det hinner börja läka och sen att tejpa foten elr att ha ngt

jag hade en sådan skada för bara några månader sedan, gick till vårdcentralen efter ett tag och dom sa att typ senan hade slitits upp av träning elr ngt, bästa var att vila i ca 2 veckor så att det hinner börja läka och sen att tejpa foten elr att ha ngt

Känner igen problemet!
Jag tror mitt beror på överbelastning efter 5 km på en triathlon tävling.
Testade att springa idag 30 min efter 9 dagars vila, gjorde ont som bara den MEN...
...när jag kom hem la jag på ispåse runt foten och nu känns det riktigt br

Är du säker på att det är en "inre" skada? Jag får vansinnigt ont där pga skav från den alldeles för höga kanten på löparskon.

Har nu varit hos en naprapat och jag har haft ordentliga snedställningar i bäckenet, vilket har gjort att foten har börjat ta stryk. Jag har en svullen slemsäck under fotknölen och det verkar som både ett och annat satt snett där nere.

Nu har jag blivit