Quote from Guest on 24 November 2008, 19:31Min bror fragade mig angaende ett problem han fick för nagra veckor sen, och jag sa att jag skulle slänga ut fragan pa funbeat, där man alltid far massa bra svar! Han fick ont precis under fotknölen, och nu "klickar" det för varje steg han tar. Han nämnde
Min bror fragade mig angaende ett problem han fick för nagra veckor sen, och jag sa att jag skulle slänga ut fragan pa funbeat, där man alltid far massa bra svar! Han fick ont precis under fotknölen, och nu "klickar" det för varje steg han tar. Han nämnde
Quote from Funbeat user on 24 November 2008, 19:41Är det cavusfot han lider av pronerar han förmodligen, det är inte ovanligt att cavusfötter gör det. I så fall kan det vara pronationen som orsakar smärtan vid fotknölen.
"Cavusfot
(extremt högt fotvalv)
Detta tillstånd karakteriseras av ett för högt f
Är det cavusfot han lider av pronerar han förmodligen, det är inte ovanligt att cavusfötter gör det. I så fall kan det vara pronationen som orsakar smärtan vid fotknölen.
"Cavusfot
(extremt högt fotvalv)
Detta tillstånd karakteriseras av ett för högt f
Quote from Funbeat user on 24 November 2008, 20:22Ont under fotknölen säger du, på vilken sida blir min första fråga - vi har en "fotknöl" på insidan och en på utsidan. Och vad menar du med "klickar"?
Ont under fotknölen säger du, på vilken sida blir min första fråga - vi har en "fotknöl" på insidan och en på utsidan. Och vad menar du med "klickar"?
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 08:23Förra vintern så svullnade utsidan på min ena fotknöl upp.
Det var antagligen ett överansträngningssymptom då jag hade ändrat om mitt steg till mer framfotslöpning och musklerna runt foten klarade inte riktigt av det. Jag fixade till detta genom att gå n
Förra vintern så svullnade utsidan på min ena fotknöl upp.
Det var antagligen ett överansträngningssymptom då jag hade ändrat om mitt steg till mer framfotslöpning och musklerna runt foten klarade inte riktigt av det. Jag fixade till detta genom att gå n
Quote from Funbeat user on 26 November 2008, 09:40Jag förstod det som att det var under fotknölen på utsidan av foten. Och med klicka antog jag att han menade att det uppstod någon form av ljud varje gång han tog ett steg. Svårt att förklara när det inte ens handlar om mig själv... Tack för funderingarna
Jag förstod det som att det var under fotknölen på utsidan av foten. Och med klicka antog jag att han menade att det uppstod någon form av ljud varje gång han tog ett steg. Svårt att förklara när det inte ens handlar om mig själv... Tack för funderingarna
Quote from Funbeat user on 26 November 2008, 10:50Om det är utsidan av foten så är det inte omöjligt att han har skadat en sena som löper under och bakom knölen, peroneussenan. Vid "våld" mot senan går den av eller blir flyttad ur ett fäste, och kan gå gnugga fram och tillbaka över ett benstycke =>klickl
Om det är utsidan av foten så är det inte omöjligt att han har skadat en sena som löper under och bakom knölen, peroneussenan. Vid "våld" mot senan går den av eller blir flyttad ur ett fäste, och kan gå gnugga fram och tillbaka över ett benstycke =>klickl
Quote from Funbeat user on 26 November 2008, 11:23Ok. Vidarebefordrar detta och återkommer när/om jag får mer info från brorsan. Tack Jonas! Och ni andra.
Ok. Vidarebefordrar detta och återkommer när/om jag får mer info från brorsan. Tack Jonas! Och ni andra.
Quote from Funbeat user on 28 November 2008, 22:39Hmm, intressant det här, tänk vad man kan lära sig. Jag har klickljud från senan runt/under fotknölen på utsidan av högerfoten. Har inte funderat så mycket över det, har varit så länge jag kan minnas (iofs är minnet ibland som en guldfisks ...). Men jag i
Hmm, intressant det här, tänk vad man kan lära sig. Jag har klickljud från senan runt/under fotknölen på utsidan av högerfoten. Har inte funderat så mycket över det, har varit så länge jag kan minnas (iofs är minnet ibland som en guldfisks ...). Men jag i
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 20:44Jag har också fått problem med värk vid fotknölen (insidan) och en bit längre ner. Den uppstår när jag springer. Jag känner inget/knappt nån smärta efteråt utan bara när jag springer. Vad göra?
Jag har också fått problem med värk vid fotknölen (insidan) och en bit längre ner. Den uppstår när jag springer. Jag känner inget/knappt nån smärta efteråt utan bara när jag springer. Vad göra?
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 20:48Där, där pilen på bilden pekar?
BILD:http://www.ptclinic.com/medlibrary/images/v2/a7a.gif
Där, där pilen på bilden pekar?
BILD:http://www.ptclinic.com/medlibrary/images/v2/a7a.gif