Quote from Funbeat user on 6 November 2009, 07:53Ja det börjar vid fotknölen, men smärtan går snett neråt mot hälsenans "insida". Har Du några tips på övningar/rehabilitering som kan hjälpa.
Ja det börjar vid fotknölen, men smärtan går snett neråt mot hälsenans "insida". Har Du några tips på övningar/rehabilitering som kan hjälpa.
Quote from Funbeat user on 6 November 2009, 11:43Tåhävningar och balansövningar... möjligen kan det vara aktuellt med formgjutna sulor också, liksom att undvika att gå barfota ett tag.
Men det går över.
Tåhävningar och balansövningar... möjligen kan det vara aktuellt med formgjutna sulor också, liksom att undvika att gå barfota ett tag.
Men det går över.
Quote from Funbeat user on 8 November 2009, 20:36Fick ont i knölen på utsidan när jag köpte nya skor i våras. Nytt märke som jag inte haft förut. Kändes OK i affären, men har gjort ont varenda löpsteg sedan dess. Nu har jag gått tillbaka till mina gamla skor och problemen är borta. Tänker hålla mig till
Fick ont i knölen på utsidan när jag köpte nya skor i våras. Nytt märke som jag inte haft förut. Kändes OK i affären, men har gjort ont varenda löpsteg sedan dess. Nu har jag gått tillbaka till mina gamla skor och problemen är borta. Tänker hålla mig till
Quote from Funbeat user on 8 November 2009, 20:50Hallå där Annica...!
Skitafin bild med alla senor å skelettbitar å så i fossingen. Jag tror att jag har ont i den där senan som ligger ovanför den du nyss pratat om...Fick ont efter en otroligt allt för snabb löpning i Gävle halvmarathon....Känns en del n
Hallå där Annica...!
Skitafin bild med alla senor å skelettbitar å så i fossingen. Jag tror att jag har ont i den där senan som ligger ovanför den du nyss pratat om...Fick ont efter en otroligt allt för snabb löpning i Gävle halvmarathon....Känns en del n
Quote from Funbeat user on 12 November 2009, 21:04Jag har vilat från löpning i en vecka nu, men jag känner fortfarande av värken under inre fotknöl ner mot hälsenan. Ska jag vila helt eller kan jag köra rehabövningar och spinning/simning. Jag har testat med zonsalva, men det verkar inte ha nån effekt. Ka
Jag har vilat från löpning i en vecka nu, men jag känner fortfarande av värken under inre fotknöl ner mot hälsenan. Ska jag vila helt eller kan jag köra rehabövningar och spinning/simning. Jag har testat med zonsalva, men det verkar inte ha nån effekt. Ka
Quote from Funbeat user on 13 November 2009, 09:47Jag hade inte sprungit om jag var du. Satsa på stärka vaderna och fotlederna. Finns en hel del bra övningar du kan göra på balansplatta för att stärka fotlederna.
Du bör även fundera på vad det är som har skapat problemet. Är det bara svaga vader eller ä
Jag hade inte sprungit om jag var du. Satsa på stärka vaderna och fotlederna. Finns en hel del bra övningar du kan göra på balansplatta för att stärka fotlederna.
Du bör även fundera på vad det är som har skapat problemet. Är det bara svaga vader eller ä
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 15:35Lät som det var lite värre än när jag själv hade ont under fotknölen, men för mig försvann alla mina fotproblem när jag köpte ett par nya löparskor. De slits snabbare än vad man tror. Sägs att löparskor håller i ca 150 mil, men den siffran ska man ta med
Lät som det var lite värre än när jag själv hade ont under fotknölen, men för mig försvann alla mina fotproblem när jag köpte ett par nya löparskor. De slits snabbare än vad man tror. Sägs att löparskor håller i ca 150 mil, men den siffran ska man ta med
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 16:34Intressant tråd! Även jag har tidvis ont under/snett framför yttre fotknölen och det skulle passa bra med den rödmarkerade senan (fast lite längre fram på den). Jag får ont när jag går, mest efter att jag suttit stilla ett tag. Det blir små hugg av smärta
Intressant tråd! Även jag har tidvis ont under/snett framför yttre fotknölen och det skulle passa bra med den rödmarkerade senan (fast lite längre fram på den). Jag får ont när jag går, mest efter att jag suttit stilla ett tag. Det blir små hugg av smärta
Quote from Funbeat user on 15 November 2009, 18:29Med tanke på att jag har besvär av och till i samma område och inte fått ordentlig bukt med smärtan heller är jag nog inte rätt person att råda. Men det blev bättre när jag bytte till ortopediska inlägg och började göra excentriska vadhävningar, fast helt
Med tanke på att jag har besvär av och till i samma område och inte fått ordentlig bukt med smärtan heller är jag nog inte rätt person att råda. Men det blev bättre när jag bytte till ortopediska inlägg och började göra excentriska vadhävningar, fast helt
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 16:19Jag har vilat från löpning i några veckor nu, men känner fortfarande av värken ibland. Jag har kört spinning och styrketräning på benen. Försökt köra tåhävningar varje dag och balansplatta när jag varit på gym. Det verkar inte hjälpa. Ska jag gå till sjuk
Jag har vilat från löpning i några veckor nu, men känner fortfarande av värken ibland. Jag har kört spinning och styrketräning på benen. Försökt köra tåhävningar varje dag och balansplatta när jag varit på gym. Det verkar inte hjälpa. Ska jag gå till sjuk