Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 16:20Till saken hör att jag har höga fotvalv så det kanske är de som är boven i dramat 🙂 !
Till saken hör att jag har höga fotvalv så det kanske är de som är boven i dramat 🙂 !
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 17:04Då tycker jag absolut du ska gå till ett proffs. Jag var iväg i fredags och idag, och det visade sig att jag hade en elak låsning i mellanfoten i den fot som var öm. De behandlade foten i fredags, jag löpvilade i helgen och idag fick jag grönt ljus att kö
Då tycker jag absolut du ska gå till ett proffs. Jag var iväg i fredags och idag, och det visade sig att jag hade en elak låsning i mellanfoten i den fot som var öm. De behandlade foten i fredags, jag löpvilade i helgen och idag fick jag grönt ljus att kö
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 19:36Ja söka hjälp är nog vettigt. Dock kan det ta många veckor innan senor i foten hämtar sig. Minst 6 veckor ska man räkna med.
Ja söka hjälp är nog vettigt. Dock kan det ta många veckor innan senor i foten hämtar sig. Minst 6 veckor ska man räkna med.
Quote from Funbeat user on 25 February 2010, 20:29Magnus, har exakt samma symptom som du. Det var en ruptur på peroneussenan. Enda möjliga lösning är operation och du behöver förmodligen en magnetröntgen för att få diagnosen fastställd.
Magnus, har exakt samma symptom som du. Det var en ruptur på peroneussenan. Enda möjliga lösning är operation och du behöver förmodligen en magnetröntgen för att få diagnosen fastställd.
Quote from Funbeat user on 25 February 2010, 23:33Stefan skrev: "Magnus, har exakt samma symptom som du. Det var en ruptur på peroneussenan. Enda möjliga lösning är operation och du behöver förmodligen en magnetröntgen för att få diagnosen fastställd. "
1. En totalt rupterad sena gör inte ont.
2. En pa
Stefan skrev: "Magnus, har exakt samma symptom som du. Det var en ruptur på peroneussenan. Enda möjliga lösning är operation och du behöver förmodligen en magnetröntgen för att få diagnosen fastställd. "
1. En totalt rupterad sena gör inte ont.
2. En pa
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 14:03Jonas det stämmer säkert men enligt Jon Karlsson, professor i ortopedi med fötter som specialitet så läker inte peroneussenan av sig själv. Den måste opereras. Man kan leva med den som den är om den inte är allför skadad. Det är dessutom ganska ovanligt m
Jonas det stämmer säkert men enligt Jon Karlsson, professor i ortopedi med fötter som specialitet så läker inte peroneussenan av sig själv. Den måste opereras. Man kan leva med den som den är om den inte är allför skadad. Det är dessutom ganska ovanligt m
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 22:21För någon vecka sedan fick jag ont under fotknölen bara av att gå ca 80 meter i ett par för stora foppatofflor. Verkar som att att det blir ngn onaturlig rörelse av att lyfta skorna med framfoten som framkallar det onda. av själva löpningen har jag inte f
För någon vecka sedan fick jag ont under fotknölen bara av att gå ca 80 meter i ett par för stora foppatofflor. Verkar som att att det blir ngn onaturlig rörelse av att lyfta skorna med framfoten som framkallar det onda. av själva löpningen har jag inte f
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 21:47Jag verkar ha samma problem som Staffan fast i min vänstra fot och på insidan med smärta under knölen. Har haft det till och från under ett par år. Kommer helt oförhappandes när jag går, ska resa mig från stolen och till och med när jag ska ut sängen på
Jag verkar ha samma problem som Staffan fast i min vänstra fot och på insidan med smärta under knölen. Har haft det till och från under ett par år. Kommer helt oförhappandes när jag går, ska resa mig från stolen och till och med när jag ska ut sängen på
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 22:36Insidan på foten under knölen är ofta Flexor Hallucis Longus, den muskeln böjer stortån och foten som helhet (t.ex hjälper till när du går upp på tå).
Du bör nog först låta någon göra muskelfunktionstester på musklerna som går över fotleden innan du begä
Insidan på foten under knölen är ofta Flexor Hallucis Longus, den muskeln böjer stortån och foten som helhet (t.ex hjälper till när du går upp på tå).
Du bör nog först låta någon göra muskelfunktionstester på musklerna som går över fotleden innan du begä
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 09:18Wow, Anettes problembeskrivning stämmer precis in på mig.
Kan man ha en för kort flexor hallucis longus, för om man kollar på mitt löpsteg när jag springer på framfoten så lutar hela foten så att stortån är ca 1 cm högre upp i luften än vad lilltån är. J
Wow, Anettes problembeskrivning stämmer precis in på mig.
Kan man ha en för kort flexor hallucis longus, för om man kollar på mitt löpsteg när jag springer på framfoten så lutar hela foten så att stortån är ca 1 cm högre upp i luften än vad lilltån är. J