Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOnt vid revbenen
You need to log in to create posts and topics.

Samuel: Jag känner igen mig i det du skriver, men mitt sitter på vänster sida. Fast det kanske inte spelar någon roll? Idag kom det igen. Vi hade backträning på försäsongsträningen och när vi hade sprungit upp för backen, en av gångerna, skulle vi jogga e

Ja, det verkar ju vara något liknande i alla fall, fast jag får aldrig ont längre ned på samma sätt. Anledningen till att det kan vara viktigt vilken sida det är beror på att på höger sida sitter levern och gallblåsan. Mina problem verkar väldigt lika de

Okej. Vad är det som sitter på vänster sida då?

Kan vara detta kanske? I mitt fall är det så!

Kostokondrit/Tietzes syndrom

Detta är ett tillstånd som utmärks av smärta på framsidan av bröstkorgen. Smärtan, som ofta uppkommer akut, varierar med andningen och blir sämre vid ansträngning. Orsaken är

Ja, det låter ju väldigt lika. Kan det funka att smörja in sig med någon antiinflammatorisk salva?

Vid Tietzes har man ont mitt i, precis där revbenen fäster i bröstbenet. Och så var det väl inte för trådskaparen tror jag, hon hade väl ont utåt sidorna?
Det kan hugga till i den regionen när de sk lungbladen som omger lungan fastnar i varann. Ofarligt m

Jag har oxå liknande besvär som skrivs om ovan, "smärta" som är väldigt svår att beskriva men det sitter på höger sida under bröstet vid revbenen o kan även kännas längre ner mot höften och ut mot rygg/höger sida, "smärtan" uppkommer vid hög puls dvs båd

Händer mig med ibland när jag springer (ont i höger sida precis under revbenen), känns som om det är magsäcken lr nåt för det är ju där den sitter. Dock kan det följas av sura uppstötningar så det kanske inte är samma som det ni beskriver. Har tyvärr inte

Håll? Mjälthugg?

Nej tyvärr är inte problemet så "enkelt". Håll vet jag hur det känns, detta är en mycket kraftigare smärta och känslan är inte detsamma som håll. Jag tror att det är någon mekanisk retning av nåt slag el muskel/nerv relaterat, men vore ju skönt o få det f