Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 11:41Micke, vad gäller kadens vs. steglängd vs. hastighet, läs igenom min länk ovan. Torger behandlar just det där
Micke, vad gäller kadens vs. steglängd vs. hastighet, läs igenom min länk ovan. Torger behandlar just det där
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 11:43Jag skulle vilja kontra dig Jörgen med att hänvisa till Haelie, Becele, Usain Bolt, Mickael Johnsson... Jag tror att det är svårt att utveckla steget mer än så. Alla kan inte på grund av genetiska skäl springa som dom men likväl tror jag att mer optimala
Jag skulle vilja kontra dig Jörgen med att hänvisa till Haelie, Becele, Usain Bolt, Mickael Johnsson... Jag tror att det är svårt att utveckla steget mer än så. Alla kan inte på grund av genetiska skäl springa som dom men likväl tror jag att mer optimala
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 12:27Annica: Jag håller med om att det kan synd att blanda in steglängd och frekvens när det finns andra mer subtila och svårmätbara detaljer som påverkar tekniken.
Vad jag har trott mig förstå, finns det vissa kvalitativa skillnader mellan sprintteknik (100-
Annica: Jag håller med om att det kan synd att blanda in steglängd och frekvens när det finns andra mer subtila och svårmätbara detaljer som påverkar tekniken.
Vad jag har trott mig förstå, finns det vissa kvalitativa skillnader mellan sprintteknik (100-
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 12:30Jag var kanske otydlig men i stort håller jag med Annica och Oskar =)
Jag var kanske otydlig men i stort håller jag med Annica och Oskar =)
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 13:25Det är taskig att peka på en artikel som är ungefär 273 sidor lång och säga "Läs, allt står där" 🙂
Men lite så är det med Torgers sida. Förutom kadens, steglängd och det andra vi brukar yra om här (Annica, det pratas väl sällan om ENBART kadens) så tar
Det är taskig att peka på en artikel som är ungefär 273 sidor lång och säga "Läs, allt står där" 🙂
Men lite så är det med Torgers sida. Förutom kadens, steglängd och det andra vi brukar yra om här (Annica, det pratas väl sällan om ENBART kadens) så tar
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 13:30Praktiskt sett så var förr rekommendationen att ju längre
desto lägre löpsteg.273 sidor. Glöm mig.
Blir minst småarg när jag öppnar länkar till referat som är:
1. Onödigt långa.
2. Onödigt många källanvisningar.
3. Onödigt många ord man måste googla.
Praktiskt sett så var förr rekommendationen att ju längre
desto lägre löpsteg.
273 sidor. Glöm mig.
Blir minst småarg när jag öppnar länkar till referat som är:
1. Onödigt långa.
2. Onödigt många källanvisningar.
3. Onödigt många ord man måste googla.
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 13:35K-G...
-Länken ifråga är alltså INTE 273 sidor lång...
-Den innehåller i princip noll källhänvisningar
-Den innehåll bara ord och begrepp du redan känner till, den är skriven av en löpare, inte en forskare
K-G...
-Länken ifråga är alltså INTE 273 sidor lång...
-Den innehåller i princip noll källhänvisningar
-Den innehåll bara ord och begrepp du redan känner till, den är skriven av en löpare, inte en forskare
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 13:46OK Peter. Inte idag - jag städar mesta tiden.
Detta med samma löpsteg 400 meter och ultra.
Var elit 400 meter, halvdan ultra - icke sub 8h ens på 100K.Vad mig gäller så var mitt 400meters älgakliv inte det minsta lik det jag använde på ultralopp när ja
OK Peter. Inte idag - jag städar mesta tiden.
Detta med samma löpsteg 400 meter och ultra.
Var elit 400 meter, halvdan ultra - icke sub 8h ens på 100K.
Vad mig gäller så var mitt 400meters älgakliv inte det minsta lik det jag använde på ultralopp när ja
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 13:5447 tätskrivna sidor får jag det till (eller 124 om jag koppipejstar det till ett ordbehandlingsdokument). Eller 221 000 tecken. Ändå ganska mycket text.
47 tätskrivna sidor får jag det till (eller 124 om jag koppipejstar det till ett ordbehandlingsdokument). Eller 221 000 tecken. Ändå ganska mycket text.
Quote from Funbeat user on 18 March 2011, 14:02K-G, du är mao en naturbegåvning när det gäller löpning. Något som exempelvis jag inte är. Därför behöver jag lära mig och tar tacksamt emot tips och bra länkar. Alla är vi olika 🙂
K-G, du är mao en naturbegåvning när det gäller löpning. Något som exempelvis jag inte är. Därför behöver jag lära mig och tar tacksamt emot tips och bra länkar. Alla är vi olika 🙂