Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 09:37Nu i efterhand ser jag att länken tar upp andra sätt att förbättra löpekonomin och effekten. Det kan var så att den tar upp exakt det jag skrev. Men det är som sagt mycket text 😛
Nu i efterhand ser jag att länken tar upp andra sätt att förbättra löpekonomin och effekten. Det kan var så att den tar upp exakt det jag skrev. Men det är som sagt mycket text 😛
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 09:49Det är svårt att läsa när det är mycket.
Som ex. 400-meterslöpare så hade jag då ett enligt omgivningen nog ett optimalt löpsteg.
Sedan klev jag ut i skogen. Totalt annorlunda löpsteg eller rättare sagt ett steg som förändrades med marken jag befann mig
Det är svårt att läsa när det är mycket.
Som ex. 400-meterslöpare så hade jag då ett enligt omgivningen nog ett optimalt löpsteg.
Sedan klev jag ut i skogen. Totalt annorlunda löpsteg eller rättare sagt ett steg som förändrades med marken jag befann mig
Quote from Håkan Öhling on 22 March 2011, 10:35Det är bra att du repeterar! Vi behöver nog det. Men du kan hålla med om att bara för att det inte finns ett optimalt löpsteg, så finns det en mängd direkt felaktiga. Jag är ett:-( men jag försöker bli av med det...
Det är bra att du repeterar! Vi behöver nog det. Men du kan hålla med om att bara för att det inte finns ett optimalt löpsteg, så finns det en mängd direkt felaktiga. Jag är ett:-( men jag försöker bli av med det...
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 10:46Helt rätt. Några kan hjälpas.
Men varför är ditt löpsteg felaktigt?
De flesta har det nog med sig från barnsben,
men vissa har fått sitt förstört av välvilliga människor.Dessutom finns det genom historien ett ganska stort antal löpare med ett hopplöst
Helt rätt. Några kan hjälpas.
Men varför är ditt löpsteg felaktigt?
De flesta har det nog med sig från barnsben,
men vissa har fått sitt förstört av välvilliga människor.
Dessutom finns det genom historien ett ganska stort antal löpare med ett hopplöst
Quote from Håkan Öhling on 22 March 2011, 11:08jag har haft ett väldigt konstigt löpsteg med en massa fel...
- konstiga rörelser i sidled (sparkar mig på knölen ibland)
- överdrivet långa steg med foten långt framför kroppen
- sittande löpning med böjd överkropp
- säkert ganska spändMycket att jobba
jag har haft ett väldigt konstigt löpsteg med en massa fel...
- konstiga rörelser i sidled (sparkar mig på knölen ibland)
- överdrivet långa steg med foten långt framför kroppen
- sittande löpning med böjd överkropp
- säkert ganska spänd
Mycket att jobba
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 11:15Torbjörn.
12x400 före frukost.
Stående ovationer.Pröva gärna olika teorier.
Håller mest på den sista punkten du nämner.
Spänd?
Definitivt inte bra.
Då är det svårt för muskler + allt annat att röra sig på ett för din kropp vettigt sätt.Triathlon har d
Torbjörn.
12x400 före frukost.
Stående ovationer.
Pröva gärna olika teorier.
Håller mest på den sista punkten du nämner.
Spänd?
Definitivt inte bra.
Då är det svårt för muskler + allt annat att röra sig på ett för din kropp vettigt sätt.
Triathlon har d
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 11:27De som hamnar hos en dietist är tydligen i många fall de som försöker att äta rätt men misslyckas genom att de silar mygg och sväljer kameler. Kanske är det samma sak i jakten efter det perfekta löpsteget. Det är iallafall något som jag försöker att tänka
De som hamnar hos en dietist är tydligen i många fall de som försöker att äta rätt men misslyckas genom att de silar mygg och sväljer kameler. Kanske är det samma sak i jakten efter det perfekta löpsteget. Det är iallafall något som jag försöker att tänka
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 07:57Jag har en fundering om det där med olika löpsteg:
Personligen skiljer sig mitt löpsteg markant för olika pass.
Men nu till funderingen: De flesta rekommenderar att man alltid ska börja sin löparkarriär med enbart väldigt lugna pass. Kan det vara så att
Jag har en fundering om det där med olika löpsteg:
Personligen skiljer sig mitt löpsteg markant för olika pass.
Men nu till funderingen: De flesta rekommenderar att man alltid ska börja sin löparkarriär med enbart väldigt lugna pass. Kan det vara så att
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 08:14Jag tror du kan ha rätt, Kristina.
Barn och ungomar som tränar löpning gör typiskt tvärt om: Börjar med att springa väldigt korta distanser fort, och ökar sträckorna när de blir äldre och får bättre kondition. (Dessutom med tunna skor, kompletterande st
Jag tror du kan ha rätt, Kristina.
Barn och ungomar som tränar löpning gör typiskt tvärt om: Börjar med att springa väldigt korta distanser fort, och ökar sträckorna när de blir äldre och får bättre kondition. (Dessutom med tunna skor, kompletterande st
Quote from Funbeat user on 23 March 2011, 08:46Jag tror att om man börjar sin löparkarriär från otränad överviktig så finns det inget annat val än att börja försiktigt och långsamt tills dess att muskler och senfästen tränats upp till en basnivå där de tål belastningen av högre fart, snabba rusher, ou
Jag tror att om man börjar sin löparkarriär från otränad överviktig så finns det inget annat val än att börja försiktigt och långsamt tills dess att muskler och senfästen tränats upp till en basnivå där de tål belastningen av högre fart, snabba rusher, ou