Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOrörlig överkropp
You need to log in to create posts and topics.

Som andra sagt o videon visar: Kroppens tyngdpunkt ska röra sig så lite som möjligt i vertikal-led. Överkroppen ska inte vridas eller vagga, utan hela den motkraft som krävs för att befrämja en bra benpendel ska ligga i att låta armarna pendla parallellt

Christer: De har nog inte sett filmen!

Bra och intressant film ända till slutet när det plötsligt känns som TV-shop...

Men nu får jag ju givetvis ändra min målsättning inför 2011 till sub 2h. Hur svårt kan det vara att kapa ynka 58 minuter? Det innebär ju dessutom en väsentligt bättre löpekon

Är inte så insatt i löpning/springning. Springer på det som känns bra och låter det vara så. Betyder kanske att jag har en viss utvecklingspotential om någon upptäcker mig (som om det någonsin skulle hända).

En sak jag funderade över är videon som Alex

Jag tror inte man pratar om att ta korta steg här?!?!? Man pratar om att ha hög frekvens. Hur långa stegen blir beror på hur fort man springer! De flesta i filmen var typiska fortspringare!

Man brukar ofta säga att 180 steg per minut är en bra frekvens.

Putte, det vi pratar om är att man inte ska sträcka ut steget genom att landa långt framför kroppen. Långa steg är bra men om man landar långt framför sig så bromsar man bara. Steglängden ska styras av hur mycket man sträcker ut höften i frånskjutet, inte

Microfiber reduction på några minuter? Hur gjorde dom det?

Se senaste Idrott & Kunskap. Studier visar att bland eliten har maratonlöpare undegfär samma frekvens, men de snabbaste har längst steglängd.

Men försöker man aktivt att öka steglängden kommer frekvensen nästan undantagslöst att sjunka. Det som är den intressanta slutsatsen från det som rapporteras i I&K är att det finns *en* stegfrens som de främsta löparna håller. Är det något man ska stäva e

Jag är lite skeptisk till filmen. Det är en del bra att tänka på, men som vanligt går man inte in på vad som är orsak och vad som är verkan. I alla fall inte hela vägen.

Jag tror att det är just stegfrekvensen (minst 180) som är det första man måste börj