Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOrörlig överkropp
You need to log in to create posts and topics.

Det skulle vara intressant att höra från sådana som Gebrselassie och Radcliffe om det första de tänkte på i sna karriärer var stegfrekvens och steglängd? förmodligen är svaret att de snarare tänkte på att springa fort och på att vinna.

Som jag förstår det är det fel att rotera på överkroppen. Men vad skall man göra åt det?

Jag tror att det finns två komponenter: Dels svänga med fram- och bakåt, och alltså undvika svängningar i sidled. Och dels genom att vara starkare i bålen. Antaglige

Mikael: Jag tror att all löparelit lägger en hel del tid på grenspecifik styrketräning.

"Bålstyrka verkar vara A och O."

Japp! Gärna på gymboll!

😉

Nog för att det finns ett par vettiga idéer i filmen, som att det är dåligt att skumpa upp och ned, men på det hela taget måste jag säga att den är ganska värdelös. Så visar det sig också mot slutet att det är reklam för ett företag som erbjuder något de

Det verkade också lite lustigt i slutet av filmen när försöksobjektet fick en kraftigt ökad rörlighet sekunderna efter att han blivit behandlad i de nedre regionerna.

Jag genomförde själv en microfiber reduction i helgen när jag rensade upp i städskåpet

Tack för klargörandet.
Tror jag kopplat fel mellan ökad frekvens och längd i det ni sagt tidigare.

Att man inte bör sätta ned foten överdrivet långt fram är jag med på. Men när jag förslker ändra på det så känns steget avhugget (kanske det ska? vänjer ma

Är väl så att för undvika bli petad i rumpan igen så kutar han snabbare. (H)

@PP: Det känns som att man trippar fram som en äldre dam i början. Men man vänjer sig. Samt märker att det går fortare/är mer ekonomiskt.

Tack igen för svar och synpunkter!
När jag började springa i våras och nu, när jag ökat min runda till en mil, får jag ont i höfterna. Kan det bero på felaktig hållning, att överkroppen är för ostadig och liksom nöter neråt mot höfter och bäcken?