Quote from Guest on 2 December 2008, 12:34Jag kan inte förstå såna personer som slappar hela hösten/vinter och tränar sedan 1-2 mån innan Gbg-varvet och springer det på låt säga 1:55:00. Sååå orättvist.
Själv har jag sprungit i över 2 år kontinuerligt 3 ggr/v. Sprang Gbg-varvet på 2:02.22 i år o
Jag kan inte förstå såna personer som slappar hela hösten/vinter och tränar sedan 1-2 mån innan Gbg-varvet och springer det på låt säga 1:55:00. Sååå orättvist.
Själv har jag sprungit i över 2 år kontinuerligt 3 ggr/v. Sprang Gbg-varvet på 2:02.22 i år o
Quote from Linnea Olsson on 2 December 2008, 12:44Du vinner i långa loppet Louise. Att träna året runt ger en fantastisk vinst.
Om det nu är någon tröst för stunden.Tommy
Du vinner i långa loppet Louise. Att träna året runt ger en fantastisk vinst.
Om det nu är någon tröst för stunden.
Tommy
Quote from Funbeat user on 2 December 2008, 12:52Vem har sagt att livet är rättvist. Vore det rättvist skulle det också vara förutsägbart, och därmed trist Dock, detta är inte mycket till tröst när man sliter med sin träning och andra är födda till löpande gaseller...:-)
Vem har sagt att livet är rättvist. Vore det rättvist skulle det också vara förutsägbart, och därmed trist Dock, detta är inte mycket till tröst när man sliter med sin träning och andra är födda till löpande gaseller...:-)
Quote from Catharina Brattlin on 2 December 2008, 13:08Jag tillhör också de som kämpar för att komma sub 2 på nästa varv. 🙂
Louise, lite konkreta tankar här; kollade i Din kalender tre månader bak i tiden och det jag ser är att Du springer inte så mycket som Du kanske tycker att Du gör. De flesta veckorna
Jag tillhör också de som kämpar för att komma sub 2 på nästa varv. 🙂
Louise, lite konkreta tankar här; kollade i Din kalender tre månader bak i tiden och det jag ser är att Du springer inte så mycket som Du kanske tycker att Du gör. De flesta veckorna
Quote from Funbeat user on 2 December 2008, 13:42Livet är hårt. Alla har inte samma talanger och förutsällningar. Vissa måste helt enkelt kämpa lite mer än andra för att uppnå sina mål. Dags att sluta beklaga sig, öppna burken med beslutsamhet och dra ut i spåret istället.
Livet är hårt. Alla har inte samma talanger och förutsällningar. Vissa måste helt enkelt kämpa lite mer än andra för att uppnå sina mål. Dags att sluta beklaga sig, öppna burken med beslutsamhet och dra ut i spåret istället.
Quote from Funbeat user on 2 December 2008, 13:53När jag tränade som mest inför en halvmara (med tränare) så var det ca 4-5 mil veckan som gällde månaderna innan loppet sedan bara lite korta pass veckan innan och helt vila tre dagar innan loppet. två av veckans pass var på milen eller lite mer vardera f
När jag tränade som mest inför en halvmara (med tränare) så var det ca 4-5 mil veckan som gällde månaderna innan loppet sedan bara lite korta pass veckan innan och helt vila tre dagar innan loppet. två av veckans pass var på milen eller lite mer vardera f
Quote from Funbeat user on 2 December 2008, 14:04Jag hade tänkt skriva det som Silvia skrev men hon gjorde det mycket bättre.
Sedan måste ju inte allt vara uppbyggt på prestationsmål hela tiden. Springer du flera gånger i veckan tillhör du topskiktet i Sverige hursom helst!
Jag hade tänkt skriva det som Silvia skrev men hon gjorde det mycket bättre.
Sedan måste ju inte allt vara uppbyggt på prestationsmål hela tiden. Springer du flera gånger i veckan tillhör du topskiktet i Sverige hursom helst!
Quote from Funbeat user on 2 December 2008, 15:35Tack för alla bra råd. Ska försöka komma upp i 3-3,5 mil/v snart. Kanske nyårslöfte 😉
Det tråkiga är att jag sprang i 5:20 tempo för 7-8 mån sedan med samma träningsdos. Sen hände något och nu springer jag långsammare än jag gjorde när jag var purfärsk
Tack för alla bra råd. Ska försöka komma upp i 3-3,5 mil/v snart. Kanske nyårslöfte 😉
Det tråkiga är att jag sprang i 5:20 tempo för 7-8 mån sedan med samma träningsdos. Sen hände något och nu springer jag långsammare än jag gjorde när jag var purfärsk
Quote from Funbeat user on 2 December 2008, 15:37Av vilken anledning kör du inte intervaller?
Av vilken anledning kör du inte intervaller?
Quote from Camilla Höög on 2 December 2008, 15:45Vad händer när du försöker springa snabbare?
Man har ett komforttempo som man oftast kör och faller tillbaks på hela tiden. För att flytta komforttempot uppåt så måste man lida ett tag 🙂
Vad händer när du försöker springa snabbare?
Man har ett komforttempo som man oftast kör och faller tillbaks på hela tiden. För att flytta komforttempot uppåt så måste man lida ett tag 🙂