Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningOrättvist
You need to log in to create posts and topics.

Du menar på fullt allvar att någon som ligger i koma under några år har 50 % kvar av det du kallar kondition, fastän vederbörande har t. ex. varit tävlingslöpare innan vilan?
Nog för att en del vilar sig iform.

Jag vill hävda att de som en gång varit stor-löpare har lättare att komma tillbaka till bra form än de som aldrig varit dylika. En bidragande orsak till detta kan vara: talang, erfarenhet att träna hårt, förmåga att ta ut sig, mental styrka, ...

Leif: Jag tror att du är något avgörande på spåret.
Erfarenheten av hård träning och förmågan att kunna träna är inte alla förunnad.

Louise, får du i dig tillräckligt med järn o alla andra vitaminer? Läste om nån tidigare som hade järnbrist o fick försämrade resultat snabbt...

(V) Leif har rätt (L)

"Någon har tagit min hink och spade, det är orättvist"

Höj ribban Louise! 😉

Malin: Du är nog på rätt spår det där med järn och vitaminer. Var precis ute när det slog mig en sak - har en teori om min försämrade löpning men innan jag skriver den här och eventuellt gör bort mig ska jag göra lite research 😉

>David. Dumt av mig att ange ett siffervärde i %, jag syftade mest på att svaret på om konditionen är en färskvara är både ja och nej. Eller mer exakt en skala, vissa kroppsliga funktioner (som påverkar konditionen) tappar man snabbt (dagar-veckor), medan

För att klara de hårdare passen behöver jag ladda långt innan, ställa in mej mentalt i förväg. Ibland känner jag mej som en målsökande robot: Efter avfyrning finns ingen återvändo.

Ett dygn består av 24 timmar. Bara en av dessa 24 behövs egentligen för

Aadu, jag är precis likadan. 🙂

Tuffa intervallpass börjar jag redan dagen innan förbereda mig för, intala mig att det kommer att gå bra, att jag har orken att genomföra alla som jag har planerat osv...när passet väl är igång är ren muskelsmärta det end