Quote from Funbeat user on 2 December 2008, 15:53Kör bara tusingar när jag kör intervaller eftersom jag vill bli snabb på längre sträckor. Vet att jag borde köra 200, 400 och kanske 800 också. Dålig på det 🙂
Vet egentligen inte hur hårt jag pressar mig då jag inte har pulsklocka. Brukar lugna ner mig
Kör bara tusingar när jag kör intervaller eftersom jag vill bli snabb på längre sträckor. Vet att jag borde köra 200, 400 och kanske 800 också. Dålig på det 🙂
Vet egentligen inte hur hårt jag pressar mig då jag inte har pulsklocka. Brukar lugna ner mig
Quote from Funbeat user on 2 December 2008, 16:40Vill du bli bättre på halvmara röstar jag på att ett pass i veckan ska vara på uppåt 1 ½ timme löpning. Tempot kan vara komfortabelt lågt, det gör inget. Kör du aldrig pass på mer än 40 - 50 min kommer du inte nån vart.
Vill du bli bättre på halvmara röstar jag på att ett pass i veckan ska vara på uppåt 1 ½ timme löpning. Tempot kan vara komfortabelt lågt, det gör inget. Kör du aldrig pass på mer än 40 - 50 min kommer du inte nån vart.
Quote from Elias Engqvist on 2 December 2008, 16:57Sköter du mat och dryck ordentligt? Ingen bantning eller nåt sånt?
Kramp i vaderna KAN tyda på att du saknar vätska och eller mineraler...
Sköter du mat och dryck ordentligt? Ingen bantning eller nåt sånt?
Kramp i vaderna KAN tyda på att du saknar vätska och eller mineraler...
Quote from Funbeat user on 2 December 2008, 17:54Tror helt klart att vissa har bättre förmåga att springa än andra. Beror på hur mkt man tränat som barn, fysiska egenskaper etc etc etc... tror inte alla som tränar såsom Mustafa tar 3000 m hinder på under 9 min, tror inte alla som tränar lika mkt o såsom
Tror helt klart att vissa har bättre förmåga att springa än andra. Beror på hur mkt man tränat som barn, fysiska egenskaper etc etc etc... tror inte alla som tränar såsom Mustafa tar 3000 m hinder på under 9 min, tror inte alla som tränar lika mkt o såsom
Quote from Funbeat user on 2 December 2008, 18:05Tror inte du skulle fortsätta pressa dig med kramp i vaderna. Men en sak jag tänkt på för egen del, som inte nån annan nämnt är styrkeövningar anpassade för löpning. Detta för att få bättre spänst i inblandande muskler, och ett mer effektivt löpsteg. Tänk
Tror inte du skulle fortsätta pressa dig med kramp i vaderna. Men en sak jag tänkt på för egen del, som inte nån annan nämnt är styrkeövningar anpassade för löpning. Detta för att få bättre spänst i inblandande muskler, och ett mer effektivt löpsteg. Tänk
Quote from Funbeat user on 2 December 2008, 18:53Om du vill fokusera på ditt mål med en bättre halvmara-tid, behöver förmodligen dels bli effektivare som löpare dels bli allmänt bättre på uthållighet.
Allmänt bättre som löpare blir du på att springa blandade sträckor och farter, be nån aktiv löpare om
Om du vill fokusera på ditt mål med en bättre halvmara-tid, behöver förmodligen dels bli effektivare som löpare dels bli allmänt bättre på uthållighet.
Allmänt bättre som löpare blir du på att springa blandade sträckor och farter, be nån aktiv löpare om
Quote from Funbeat user on 2 December 2008, 19:11Anders: Så du tycker att man kan springa ca i ca 1,5 timme/vecka? Förutsatt att man vant kroppen.
Christer: Absolut ingen bantning. Äter kl 6, 9, 11.30, 14.30 och runt 18.30. Kramperna berodde nog på ett step-pass jag gick dagen innan.
Malin: Jag har oc
Anders: Så du tycker att man kan springa ca i ca 1,5 timme/vecka? Förutsatt att man vant kroppen.
Christer: Absolut ingen bantning. Äter kl 6, 9, 11.30, 14.30 och runt 18.30. Kramperna berodde nog på ett step-pass jag gick dagen innan.
Malin: Jag har oc
Quote from Funbeat user on 2 December 2008, 19:32Kondition är färskvara så hur menar du att den skulle vara kvar som "Grundkondition"?
Kondition är färskvara så hur menar du att den skulle vara kvar som "Grundkondition"?
Quote from Funbeat user on 2 December 2008, 20:01Grundkondition som finns kvar sedan träning under barndomen och tonårstiden tror jag inte på.
Däremot tror jag att man kan ha stor fördel av träningserfarenheter ändå. Det handlar om att man är van vid att det är jobbigt, man förstår att det inte är farl
Grundkondition som finns kvar sedan träning under barndomen och tonårstiden tror jag inte på.
Däremot tror jag att man kan ha stor fördel av träningserfarenheter ändå. Det handlar om att man är van vid att det är jobbigt, man förstår att det inte är farl
Quote from Funbeat user on 2 December 2008, 20:06Det finns många olika kroppsliga faktorer som avgör en persons kondition och vissa av dessa är färskvara, andra är det inte. Dvs att säga att "kondition är en färskvara" är bara 50% sant.
Det finns många olika kroppsliga faktorer som avgör en persons kondition och vissa av dessa är färskvara, andra är det inte. Dvs att säga att "kondition är en färskvara" är bara 50% sant.