Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningOrkar bara crawla 100 meter, hur …
You need to log in to create posts and topics.

nej, jag säg inte vad han göra eller inte göra, men jag vill informera dig i din kommentar att även om man har sten koll på sin kropp utan för vatten, har man mindre koll på det i vatten om du är omedveten nervös.

sedan är det inte att man ska var helt a

Börje, skönt att höra att du inte gett upp (t+)

Nej det tror jag inte. Men hur snabbt tror du man måste kunna simma för att simma? Jag kan simma väldigt långsam men ändå rätt.

Det var en intressant fråga. Kan du verkligen det Ryan? Kan du överhuvud taget ta dig fram på, säg 3 min tempo?

3 min/100m det ska jag prova nästa simpass.

Det bli upp mot 35-40 armtag/25 och ingen voltvändning och inte heller något bra streamline och framskjutning men jag tror det gå.

Allt detta men ändå bra vattenläge och rörelse. Det som ska bli fel är under

Mycket spännande!

Vill samtidigt inte heller avfärda psykets inverkan. Brukar inleda plask- och sprattelpassen med att flyta på rygg som en avslappningsövning, och det alltid med dolme för annars sjunker benen. Benen flyter precis i Kalmar simhall (bräck

Det är enklare att simma långt i Sörreds simhall (på Hisingen i Göteborg) än i Kungsbacka simhall som har lite kallare vatten. Valhalla är iskall...

Efter en del försök kunde jag simma runt 2:20. När jag är hemma ska jag lägg upp en video. Jag tror det kan bli svårt att nå 3:00

Men jag prova igen imorgon

Jag har tillbringat några timmar i Kalmar simhall och tror skillnaden är större än några gram, jag märkte i alla fall tydlig skillnad mellan hur mycket jag flöt (eller sjönk, vilket var mer intressant då..) där jämfört med andra simhallar. Det går väl att

http://www.csgnetwork.com/h2odenscalc.html

Räknat på 7 000 ppm i bräckt och 100 ppm i sött vid 23 grader & att benen tränger undan 30 liter vatten skulle det motsvara runt 150 g högre flytkraft i det bräckta vattnet.

Det lutar fortfarande åt mer psyke ä