Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 23:47Det är alltid enklare att hitta och bita sig fast vid en slumpmässigt utvald förklaring till varför man inte klarar av en sak, än att lägga ner tid och ambition på att träna upp teknik och hitta en lösning till ens problem.
Tyvärr är simning en extremt
Det är alltid enklare att hitta och bita sig fast vid en slumpmässigt utvald förklaring till varför man inte klarar av en sak, än att lägga ner tid och ambition på att träna upp teknik och hitta en lösning till ens problem.
Tyvärr är simning en extremt
Quote from Lars Mörrby on 2 October 2013, 07:29@Fedde,
Jag har inte gett upp.
Jag har gått vuxencrawl i Valhalla, 6-7 terminer i Askim och 2 terminer i Kungsbacka.
Jag har varit på Colting Cwim Camp.
Det senaste året har jag tagit rätt många lektioner för A-K, och visst kan jag simma hyfsat nu (ta
@Fedde,
Jag har inte gett upp.
Jag har gått vuxencrawl i Valhalla, 6-7 terminer i Askim och 2 terminer i Kungsbacka.
Jag har varit på Colting Cwim Camp.
Det senaste året har jag tagit rätt många lektioner för A-K, och visst kan jag simma hyfsat nu (ta
Quote from Funbeat user on 2 October 2013, 08:52Din densitet är nog inte alls den största förklaringen utan det ligger i din simkapacitet. Annars skulle ju en muskulös simmare som Alain Bernard sjunka som en sten eller?
BILD:http://db2.stb.s-msn.com/i/1F/14D931378043E0B087924453492D20.jpg
De ligger
Din densitet är nog inte alls den största förklaringen utan det ligger i din simkapacitet. Annars skulle ju en muskulös simmare som Alain Bernard sjunka som en sten eller?
BILD:http://db2.stb.s-msn.com/i/1F/14D931378043E0B087924453492D20.jpg
De ligger
Quote from Urban Nilsson on 2 October 2013, 09:55När Börje berättar att han sjunker när han ligger stilla i vattnet (avslappnad) tycker ni då att han flyter med fel teknik?
När Börje berättar att han sjunker när han ligger stilla i vattnet (avslappnad) tycker ni då att han flyter med fel teknik?
Quote from Funbeat user on 2 October 2013, 10:00Snarare försöker flyta med fel anspänning i kroppen 😉
Även jag har halvtaskig flytförmåga men mitt vattenläge när jag simmar har jag inte problem med vattenläget.
Snarare försöker flyta med fel anspänning i kroppen 😉
Även jag har halvtaskig flytförmåga men mitt vattenläge när jag simmar har jag inte problem med vattenläget.
Quote from Urban Nilsson on 2 October 2013, 10:13Anspänning? Du menar att Börje tror att han slappnar av men inte gör det? Det är ju ett rätt hårt påstående till en kille i 50-års åldern. Att han inte kan avgöra om han slappnar av eller inte. Särskilt som att jag vet att Börje är en kille med mycket god
Anspänning? Du menar att Börje tror att han slappnar av men inte gör det? Det är ju ett rätt hårt påstående till en kille i 50-års åldern. Att han inte kan avgöra om han slappnar av eller inte. Särskilt som att jag vet att Börje är en kille med mycket god
Quote from Funbeat user on 2 October 2013, 10:38har man inte vatten vana kan man har en omedveten rädsla som påverka hur man är i vatten.
jag ser det på nästan alla vuxencrawlare. armrörelse ser ut som en robot. de tanker för mycket och vill har kontrol över sin kropp.
har man inte vatten vana kan man har en omedveten rädsla som påverka hur man är i vatten.
jag ser det på nästan alla vuxencrawlare. armrörelse ser ut som en robot. de tanker för mycket och vill har kontrol över sin kropp.
Quote from Funbeat user on 2 October 2013, 11:45Fedde (t+)
Fedde (t+)
Quote from Funbeat user on 2 October 2013, 11:59Undrar om inte Alain sjunker om han inte rör på sig? Jag är rätt säker på att han har kapacitet och ork att sprattla så fint i vattnet att han ändå håller ett fint vattenläge.
Undrar om inte Alain sjunker om han inte rör på sig? Jag är rätt säker på att han har kapacitet och ork att sprattla så fint i vattnet att han ändå håller ett fint vattenläge.
Quote from Urban Nilsson on 2 October 2013, 13:24Ryan: Jo, men nu pratar vi om rent flytande. Inga rörelser alls. Bara rygg upp, armar ut och flyta. Menar du, på fullt allvar att Börje sjunker för att han inte slappnar av när han säger att han gör det? Då börjar detta nämligen likna ett religiöst mantra
Ryan: Jo, men nu pratar vi om rent flytande. Inga rörelser alls. Bara rygg upp, armar ut och flyta. Menar du, på fullt allvar att Börje sjunker för att han inte slappnar av när han säger att han gör det? Då börjar detta nämligen likna ett religiöst mantra