Quote from Funbeat user on 21 September 2013, 16:23Håller med dig, Fedde.
Mitt inlägg handlade mest om att jag inte tror fettet har så stor betydelse utan det är tekniken som påverkar flytläget
Håller med dig, Fedde.
Mitt inlägg handlade mest om att jag inte tror fettet har så stor betydelse utan det är tekniken som påverkar flytläget
Quote from Funbeat user on 21 September 2013, 19:03Marcus,
Och jag är precis inne på samma linje som du. 😉
Marcus,
Och jag är precis inne på samma linje som du. 😉
Quote from Funbeat user on 21 September 2013, 21:35Hej!
Det finns många bra svar och förklaringar till vattenläget i diskussionen.
Här kommer min syn/sammanfattning med några förtydliganden.
I korthet är det en mängd saker som spelar roll i en helhet:1. Kroppens fettprocent spelar roll. Mer fett = flyt
Hej!
Det finns många bra svar och förklaringar till vattenläget i diskussionen.
Här kommer min syn/sammanfattning med några förtydliganden.
I korthet är det en mängd saker som spelar roll i en helhet:
1. Kroppens fettprocent spelar roll. Mer fett = flyt
Quote from Lars Mörrby on 21 September 2013, 22:04Tack!
Bekräftar min syn på det hela.
Har en kollega som är något kortare än jag och väger drygt 20kg mer (och har mindre muskler). Simmar som en säl. Lugnt och stilla - bara att paddla på.
/B.
Tack!
Bekräftar min syn på det hela.
Har en kollega som är något kortare än jag och väger drygt 20kg mer (och har mindre muskler). Simmar som en säl. Lugnt och stilla - bara att paddla på.
/B.
Quote from Funbeat user on 21 September 2013, 22:17Simtränare: så du säger en tunn kort kille kan inte bli bra.
De flesta inlägg du göra stämmer bra men nu tycker jag du mata de som har problem med sin teknik en väg ut. En bort förklaring. Jag är 1.77m 87kg och de som har träffat mig skulle inte kalla
Simtränare: så du säger en tunn kort kille kan inte bli bra.
De flesta inlägg du göra stämmer bra men nu tycker jag du mata de som har problem med sin teknik en väg ut. En bort förklaring. Jag är 1.77m 87kg och de som har träffat mig skulle inte kalla
Quote from Funbeat user on 21 September 2013, 23:05Jag skriver/säger inget om "tunna korta killar". Det är din egen slutsats.
Annars håller jag med dig, och finner dina inlägg bra och alltid mycket läsvärda.Avsikten med inlägget var att visa på olika förklaringar, men även möjligheter (vilket jag kunde
Jag skriver/säger inget om "tunna korta killar". Det är din egen slutsats.
Annars håller jag med dig, och finner dina inlägg bra och alltid mycket läsvärda.
Avsikten med inlägget var att visa på olika förklaringar, men även möjligheter (vilket jag kunde
Quote from Funbeat user on 23 September 2013, 10:53som ett svar på första själva frågan till diskussionen så vill jag säga dig att det största problemet de flesta vuxna nybörjarna har är att de använder benen för 'flitigt' alltså allt ditt syre går åt till benen. Försök istället att ta i mer med armarna
som ett svar på första själva frågan till diskussionen så vill jag säga dig att det största problemet de flesta vuxna nybörjarna har är att de använder benen för 'flitigt' alltså allt ditt syre går åt till benen. Försök istället att ta i mer med armarna
Quote from Urban Nilsson on 23 September 2013, 14:27Jag har haft en intressant dialog med en vän som är duktig simmare sedan barnsben och konstaterat att:
1. Det GÅR att lära sig simma med bra vattensposition även om man är smal. Det är bara mycket mer krävande än om man är "normalbyggd".
2. Det är oftas
Jag har haft en intressant dialog med en vän som är duktig simmare sedan barnsben och konstaterat att:
1. Det GÅR att lära sig simma med bra vattensposition även om man är smal. Det är bara mycket mer krävande än om man är "normalbyggd".
2. Det är oftas
Quote from Funbeat user on 30 September 2013, 09:17Kan meddela att jag nu crawlat 100 m utan paus för första gången så nu kunde tråden varit startad av mig.
Ett problemområde i taget förbättrar sig så sakteliga. Jag har aldrig varit med om någon aktivitet tidigare där jag varit så långsam med att lära mi
Kan meddela att jag nu crawlat 100 m utan paus för första gången så nu kunde tråden varit startad av mig.
Ett problemområde i taget förbättrar sig så sakteliga. Jag har aldrig varit med om någon aktivitet tidigare där jag varit så långsam med att lära mi
Quote from Lars Mörrby on 30 September 2013, 10:20Stefan - det är bara att boka en tid med A-K... 😉
Stefan - det är bara att boka en tid med A-K... 😉