Quote from Funbeat user on 30 September 2013, 11:27Börje, jo ok då. Hur får jag tag på henne och har du provision? 🙂
Börje, jo ok då. Hur får jag tag på henne och har du provision? 🙂
Quote from Funbeat user on 30 September 2013, 12:18Stefan,
Se till att träna med dolme så att du får en chans att för en stund "glömma" biten med benen och kan fokusera på att få ett bra armtag med bra grepp i vattnet. Har du ett bra armtag med bra grepp får du högre fart i vattnet. Högre fart ger lyft,
Stefan,
Se till att träna med dolme så att du får en chans att för en stund "glömma" biten med benen och kan fokusera på att få ett bra armtag med bra grepp i vattnet. Har du ett bra armtag med bra grepp får du högre fart i vattnet. Högre fart ger lyft,
Quote from Funbeat user on 30 September 2013, 12:39jag kan också tipsa om att försätter att sparka även om du har en dolme. för två anledning.
den första den hjälper bygga upp muskel minne så din kropp känner av hur det är att sparka med bra vattenläge.
den andra är om du tappa din dolme är det bevis at
jag kan också tipsa om att försätter att sparka även om du har en dolme. för två anledning.
den första den hjälper bygga upp muskel minne så din kropp känner av hur det är att sparka med bra vattenläge.
den andra är om du tappa din dolme är det bevis at
Quote from Funbeat user on 30 September 2013, 13:57Tack för finfina tips, jag kanske skulle skaffa en dolme (känns nästan som en obscen mening).
Fedde, detta med att rotera runt mittaxeln på kroppen var det som "löste" andningen för mig.
Tack för finfina tips, jag kanske skulle skaffa en dolme (känns nästan som en obscen mening).
Fedde, detta med att rotera runt mittaxeln på kroppen var det som "löste" andningen för mig.
Quote from Funbeat user on 30 September 2013, 14:02Stefan,
Bra att du hittar lösningar längst vägen. Det är det som leder en framåt. 😉
En dolme är en bra investering. Kostar max kring 150-200 kr och håller länge. Se bara till att inte köpa en barndolme i skumgummi eftersom dessa ofta är underdimensione
Stefan,
Bra att du hittar lösningar längst vägen. Det är det som leder en framåt. 😉
En dolme är en bra investering. Kostar max kring 150-200 kr och håller länge. Se bara till att inte köpa en barndolme i skumgummi eftersom dessa ofta är underdimensione
Quote from Lars Mörrby on 30 September 2013, 14:03Stefan,
www.simcoachen.se
Någon provision har jag inte. A-K är dels väldigt duktig på att se vad man gör fel och förklara hur man ska göra, dels får man simma med headset så att man får instruktioner i vattnet.
Jag är inte så duktig på att simma, men
Stefan,
Någon provision har jag inte. A-K är dels väldigt duktig på att se vad man gör fel och förklara hur man ska göra, dels får man simma med headset så att man får instruktioner i vattnet.
Jag är inte så duktig på att simma, men
Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 18:20Om du i början av armtaget trycker nefåt istället för drsr bakåt kommer du att visserligen att lyfta främre delen av kroppen, men samtidigt tippa kroppen bakåt så att benen sjunker. Som skrevs tidigare brs om du ska simma sprint, men riktigt obra om du v
Om du i början av armtaget trycker nefåt istället för drsr bakåt kommer du att visserligen att lyfta främre delen av kroppen, men samtidigt tippa kroppen bakåt så att benen sjunker. Som skrevs tidigare brs om du ska simma sprint, men riktigt obra om du v
Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 18:34Tack Anders, väldigt enkel fysik som är knepig att omsätta i praktiken medan man sjunker och inte får luft 😉
Riktigt så illa är det inte, bara och träna på.
Tack Anders, väldigt enkel fysik som är knepig att omsätta i praktiken medan man sjunker och inte får luft 😉
Riktigt så illa är det inte, bara och träna på.
Quote from Lars Mörrby on 1 October 2013, 22:01I går när jag testade balansen i vattnet så sjönk jag återigen ner till botten. Inte fötterna utan hela kroppen. Avslappnad....
Jag hävdar fortfarande att folk har olika densitet...
I går när jag testade balansen i vattnet så sjönk jag återigen ner till botten. Inte fötterna utan hela kroppen. Avslappnad....
Jag hävdar fortfarande att folk har olika densitet...
Quote from Funbeat user on 1 October 2013, 23:04Håller med dig Börje. Och som stel gubbe med vrister som för länge sedan slutade vara mjuka nog för att kunna ge fart framåt, får man vara nöjd med att lyckas hålla bene så att de inte hindrar för mycket.
Håller med dig Börje. Och som stel gubbe med vrister som för länge sedan slutade vara mjuka nog för att kunna ge fart framåt, får man vara nöjd med att lyckas hålla bene så att de inte hindrar för mycket.