Quote from Funbeat user on 19 September 2013, 22:22Daniel:
Har ingen aning om vem Coach Mike är, men säger han åt dig att du har dålig flytkraft så är jag av åsikten att du borde byta tränare. 😉
Som en liten stilstudie ta dig en titt på simtekniken på världens just nu bästa långdistanssimmare. I den öv
Daniel:
Har ingen aning om vem Coach Mike är, men säger han åt dig att du har dålig flytkraft så är jag av åsikten att du borde byta tränare. 😉
Som en liten stilstudie ta dig en titt på simtekniken på världens just nu bästa långdistanssimmare. I den öv
Quote from Funbeat user on 19 September 2013, 22:42Skönt jag tappat form som äldre. Förr sjönk jag som en sten även med max inandning och luftfyllt cyklop. Behövde inte så mycket vikter när jag dök med våtdräkt som mina polare heller.
Numera flyter jag ungefär som andra, dvs ligger jag stilla med max ina
Skönt jag tappat form som äldre. Förr sjönk jag som en sten även med max inandning och luftfyllt cyklop. Behövde inte så mycket vikter när jag dök med våtdräkt som mina polare heller.
Numera flyter jag ungefär som andra, dvs ligger jag stilla med max ina
Quote from Urban Nilsson on 20 September 2013, 09:32Coach Mike är Mikael Rosén. Sveriges förbundskapten i Öppet Vatten. Han har inte sagt någonting. Det är jag som funderar själv.
Coach Mike är Mikael Rosén. Sveriges förbundskapten i Öppet Vatten. Han har inte sagt någonting. Det är jag som funderar själv.
Quote from Lars Mörrby on 20 September 2013, 10:49Smala personer har lägre densitet än personer som är muskulösa.
Jag pratade lite med en killa på Kungsbacka simklubb i början av sommaren. Jag hade honom som tränare på vuxencrawl skolan förra hösten. I våras simmade han mindre och tränade i stället myck
Smala personer har lägre densitet än personer som är muskulösa.
Jag pratade lite med en killa på Kungsbacka simklubb i början av sommaren. Jag hade honom som tränare på vuxencrawl skolan förra hösten. I våras simmade han mindre och tränade i stället myck
Quote from Funbeat user on 20 September 2013, 13:38Jag tror vattenläget enbart har med tekniken att göra.
Tex så kan man prova att sätta ett gummiband runt anklarna. Då kan jag garantera att de flesta kommer skrapa tånaglarna i botten, men efter ett antal pass med gummiband på så kommer man ha anpassat t
Jag tror vattenläget enbart har med tekniken att göra.
Tex så kan man prova att sätta ett gummiband runt anklarna. Då kan jag garantera att de flesta kommer skrapa tånaglarna i botten, men efter ett antal pass med gummiband på så kommer man ha anpassat t
Quote from Funbeat user on 20 September 2013, 14:58det ska var så stark att du inte kan sparka.
ett alternativ till gummiband är bara korsa dina ben vid fotled. det ger samma effekt.
edit: korsa dina ben ska det stå inte krossa. swenglish cross--> krossa
det ska var så stark att du inte kan sparka.
ett alternativ till gummiband är bara korsa dina ben vid fotled. det ger samma effekt.
edit: korsa dina ben ska det stå inte krossa. swenglish cross--> krossa
Quote from Lars Mörrby on 20 September 2013, 15:14Ryan,
jag hoppas du menar korsa, för krossa må vara effektivt men det låter lite drastiskt...
🙂
/B.
Ryan,
jag hoppas du menar korsa, för krossa må vara effektivt men det låter lite drastiskt...
🙂
/B.
Quote from Funbeat user on 20 September 2013, 15:19ja korsa...
ja korsa...
Quote from Urban Nilsson on 20 September 2013, 15:20Så det var fel att jag stoppade anklarna i tvingen och vred till? 🙁
Så det var fel att jag stoppade anklarna i tvingen och vred till? 🙁
Quote from Funbeat user on 20 September 2013, 17:28Notera bara att övningen med gummibandet främst är avsedd att illustrera något. Mest används det för att antingen öva upp styrka eller frekvens i armarna hos simmare som redan hittat ett bra vattenläge. Om från början redan har problem att hålla bakkroppe
Notera bara att övningen med gummibandet främst är avsedd att illustrera något. Mest används det för att antingen öva upp styrka eller frekvens i armarna hos simmare som redan hittat ett bra vattenläge. Om från början redan har problem att hålla bakkroppe