Quote from Funbeat user on 19 September 2013, 11:09Börje,
Jag har funderat över detta också, själv har jag ganska tunga ben men inte några större fettdepåer för övrigt heller. MEN, igår var Mölndals simklubb och tränade på banorna intill mig. De grabbarna hade inte hög fettprocent och var ganska muskulös
Börje,
Jag har funderat över detta också, själv har jag ganska tunga ben men inte några större fettdepåer för övrigt heller. MEN, igår var Mölndals simklubb och tränade på banorna intill mig. De grabbarna hade inte hög fettprocent och var ganska muskulös
Quote from Urban Nilsson on 19 September 2013, 17:18Kan till viss del hålla med Börje. Som 187 lång och 68 kg tung så sjunker rumpan en hel del när jag simmar.
Kan till viss del hålla med Börje. Som 187 lång och 68 kg tung så sjunker rumpan en hel del när jag simmar.
Quote from Funbeat user on 19 September 2013, 17:52Jag TROR att under själva inlärningsfasen att det är gynnsamt att vara kvinna och eller vara lite överviktig. Man får betydligt bättre horisontellt läge naturligt. Roade mig idag att se vilka bland "icke simmarna" som hade bäst läge och då såg det ut som
Jag TROR att under själva inlärningsfasen att det är gynnsamt att vara kvinna och eller vara lite överviktig. Man får betydligt bättre horisontellt läge naturligt. Roade mig idag att se vilka bland "icke simmarna" som hade bäst läge och då såg det ut som
Quote from Funbeat user on 19 September 2013, 18:01Till trådskaparen, du har fått jättemånga bra tips men tror inte jag sett något om badtemperaturen. Själv är jag rätt frusen av mig och märker att det är betydligt lättare att slappna av och träna teknik i lite varmare bassängtemperatur.
Till trådskaparen, du har fått jättemånga bra tips men tror inte jag sett något om badtemperaturen. Själv är jag rätt frusen av mig och märker att det är betydligt lättare att slappna av och träna teknik i lite varmare bassängtemperatur.
Quote from Lars Mörrby on 19 September 2013, 18:06Skilj på sprint och simma lugnt.
På sprint simmar folk ju så de nästan planar. Det jag vill kunna göra är simma lugnt och långt.
Jag har gått ett antal kurser, varit på läger med A-K och tagit rätt många PT med henne. Tekniken är inte så dålig.
Jag ku
Skilj på sprint och simma lugnt.
På sprint simmar folk ju så de nästan planar. Det jag vill kunna göra är simma lugnt och långt.
Jag har gått ett antal kurser, varit på läger med A-K och tagit rätt många PT med henne. Tekniken är inte så dålig.
Jag ku
Quote from Funbeat user on 19 September 2013, 18:08Min 5årig dotter är bara 16kg. Hon lära sig att flytta och simma. Där finns ingen tecken att hon kommer att gå upp i vikt snabbt men jag förvänta mig att hon klara 25m till sommar och 200m innan hon är 7år
Min 5årig dotter är bara 16kg. Hon lära sig att flytta och simma. Där finns ingen tecken att hon kommer att gå upp i vikt snabbt men jag förvänta mig att hon klara 25m till sommar och 200m innan hon är 7år
Quote from Funbeat user on 19 September 2013, 18:10Jag kan simma lugnt & långt och har ingen problem att sjunka till botten eller flytta på ytan 😉
Jag kan simma lugnt & långt och har ingen problem att sjunka till botten eller flytta på ytan 😉
Quote from Urban Nilsson on 19 September 2013, 19:14Jag flyter och kan simma 1000 meter med dolme men bara 2-300 meter utan. Ergo: rumpan sjunker för att jag har dålig flytkraft.
Jag flyter och kan simma 1000 meter med dolme men bara 2-300 meter utan. Ergo: rumpan sjunker för att jag har dålig flytkraft.
Quote from Funbeat user on 19 September 2013, 21:09Börje,
Det spelar ingen roll om det är sprint eller att simma lugnt. För båda dessa fall finns det tekniker som effektivt förhindrar att bakkroppen dippar. Titta på kroppsbyggnaden på långdistanssimmare som Sun Yang. Lång och spinkig och inte många gram
Börje,
Det spelar ingen roll om det är sprint eller att simma lugnt. För båda dessa fall finns det tekniker som effektivt förhindrar att bakkroppen dippar. Titta på kroppsbyggnaden på långdistanssimmare som Sun Yang. Lång och spinkig och inte många gram
Quote from Urban Nilsson on 19 September 2013, 21:57Ska simma med Coach Mike imorgon. Ska se vad han råder ang allt detta.
Ska simma med Coach Mike imorgon. Ska se vad han råder ang allt detta.