Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

My 2 C: Jag tror inte att jag hade kommit igång så fint med löpningen igen utan mina ortopediska inlägg. Att döma av de kommentarer jag fått från proffs om hur starka och fina fötter jag har så går det uppenbarligen att få ordning på den fotstyrkan ändå.

Hit var jag http://www.ortopedmed.se/

Jag har också plattfot, pronation och dessutom halvtrasiga knän och för mig funkade som sagt ortopediska inlägg som sedan fasades ut. Bara för att man tar hjälp av inlägg betyder ju inte det att man struntar i att tr

Är egenutpassade pronationssulor då sämre eller samma skit som skor med pronationsskydd?

Jag kan inte svara på den frågan rent generellt Kristina men för mig fungerade det med sulor men inte med pronationsskor. De problem jag hade försvann otroligt snabbt efter att jag fick sulorna.

Jag tror sulorna är bättre, de är ju gjorda för den egna foten och ska vara anpassade efter just din fot. En generellt pronationsdämpande sko kan väl inte mäta sig med det?

Jag tror som du Annica.

Jackie, varför vill Du att jag ska förklara det?

Jag är inte legitimerad sjukgymnast och berättar bara om mina erfarenheter. Precis som Du gjorde. Att vi inte har samma erfarenheter är ju dock uppenbart, likväl som åsikt.

Det är bara att acceptera - de

Summa summarum...skaffa ny tid hos en bättre å mer engagerad sjukgymnast samt skaffa tid hos en ortopedklinik.

Inlägg blir det, det kan iaf inte skada mer än vad det gör utan (?) Jag har ju väldigt olika sneda knän. Mitt högerknä är synligt o påtagligt inåtvänt vilket inte det vänstra är. Inlägg anpassas vilket jag gissar att ett par skor inte kan.

Sen hoppas jag

Om du säger det Kjell, då blir det så. 🙂