Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vätskebälte är för mig primärt ett träningsredskap. Ute i skogen eller var jag nu springer vill jag ha med vatten.
På lopp finns det för det mesta vätskekontroller, och Midnattsloppet är väl "bara" 10 km (du borde kunna klara det på 70 min?) och har väts

Jag skrev om det högre upp men Ulrika skrev att hon hellre höll igång hela tiden.

Åker pulsen dock upp för mycket och för länge finns alltid risken att dra på sig för mycket mjölksyra - vilket man får betala för senare i loppet. Backen upp till Sofia kyr

Ja, du gjorde det men hon frågade ju igen! 🙂

Vätskebälte behövs inte på 10km lopp. Det finns vätskekontroller. Om du tycker det känns jobbigt är just vätskekontrollerna en räddning. Spring till dem men gå igenom dem. Då får du en kortare paus och kan dessutom dricka lite mer kontrollerat. Sen orkar

Christer: Ja se där. 🙂 Jag håller med du alltså.

Å tvärsom!

+1 på Christers råd om att springa med fler och kortare steg. Inte bara när man börjar bli trött heller, utan hela tiden. När jag får sån där hög puls så saktar jag ner tempot (utan att sänka frekvensen) lite och så jobbar jag på med andningen (försöka an

Lägger mig i igen, nu angående dricka. Drick ordentligt hela dagen före loppet, och framförallt timmarna före. Inte jätteöverdrivet, men se till att få i dig ca 1 liter under timmarna före loppet, i god tid så du hinner springa några gånger på toa. Då kom

sådärja då är man ingen 1mils oskuld längre:-) Det var faktist riktigt roligt, men jäklar vad alla SPURTADE vid starten. Sprang hela vägen, förutom en liten del vid Sofia kyrka. Hade inget vatten med mig o det var bra, hade inte haft tid m ngt drickande.

1:05 med bara två veckors träning är skitbra. Starkt jobbat!