Quote from Torbjörn Karlsson on 25 January 2008, 09:12Dubbelpost av någon anledning..
Dubbelpost av någon anledning..
Quote from Funbeat user on 25 January 2008, 10:04Jag har läst (nån odefinierad stans) att maxpulsen kan variera med dagsform... inom vissa gränser då förstås men jag vill oxå VETA hur det ligger till.
Om inte annat ska jag fråga när jag gör mitt riktiga konditionstest inom kort. Just nu är jag bara ly
Jag har läst (nån odefinierad stans) att maxpulsen kan variera med dagsform... inom vissa gränser då förstås men jag vill oxå VETA hur det ligger till.
Om inte annat ska jag fråga när jag gör mitt riktiga konditionstest inom kort. Just nu är jag bara ly
Quote from Funbeat user on 25 January 2008, 10:09Maxpuls beror på matintag, vila, form o dagsform. Var man ligger i träningscykeln och formtoppning m.m.
Maxpuls beror på matintag, vila, form o dagsform. Var man ligger i träningscykeln och formtoppning m.m.
Quote from Funbeat user on 25 January 2008, 10:13Men det måste väl finnas gränser för hur mkt den kan variera på en och samma person under samma säsong?!
Men det måste väl finnas gränser för hur mkt den kan variera på en och samma person under samma säsong?!
Quote from Funbeat user on 25 January 2008, 10:15Jag kan ha en skillnad på 15-20 slag.
Jag kan ha en skillnad på 15-20 slag.
Quote from Torbjörn Karlsson on 25 January 2008, 10:27Tack för svaren!
Verkar logiskt att det varierar pga av dom orsakerna David. Men under samma förhållanden så borde den vara nedåtgående eller stabil över tid va? Oavsett hur mycket man tränar så ska den inte gå upp, eller?
Tack för svaren!
Verkar logiskt att det varierar pga av dom orsakerna David. Men under samma förhållanden så borde den vara nedåtgående eller stabil över tid va? Oavsett hur mycket man tränar så ska den inte gå upp, eller?
Quote from Funbeat user on 25 January 2008, 11:15Maxpulsen sjunker med åldern.
Problemet är väl snarare den mentala biten som skiljer under livet.
Jag kan inte idag på långa vägar uthärda samma smärta och köra mig in i uppkastningarnas twilight zone.
Man tränar inte för att tävla i elitklass utan för
Maxpulsen sjunker med åldern.
Problemet är väl snarare den mentala biten som skiljer under livet.
Jag kan inte idag på långa vägar uthärda samma smärta och köra mig in i uppkastningarnas twilight zone.
Man tränar inte för att tävla i elitklass utan för
Quote from Torbjörn Karlsson on 25 January 2008, 11:24Exakt David.
Ser med fasa fram mot H40 nästa år.. 😉
Exakt David.
Ser med fasa fram mot H40 nästa år.. 😉
Quote from Funbeat user on 25 January 2008, 11:29Tobbe: Du borde komma hit ned och testa H-40 i Danmark.
Där är det körning med lite kantvind och annat trevligt.
Tobbe: Du borde komma hit ned och testa H-40 i Danmark.
Där är det körning med lite kantvind och annat trevligt.
Quote from Torbjörn Karlsson on 25 January 2008, 11:42🙂 Kan tänka mig det.. Min lilla kropp skulle nog få det tufft då.. Håller iaf på som bäst för att bygga upp mig för ett år i H30 innan man kliver in i H-vetet i H40.. 😉
Blir min första säsong med lite seriösare motionerande så det ska bli skoj. Om nu
🙂 Kan tänka mig det.. Min lilla kropp skulle nog få det tufft då.. Håller iaf på som bäst för att bygga upp mig för ett år i H30 innan man kliver in i H-vetet i H40.. 😉
Blir min första säsong med lite seriösare motionerande så det ska bli skoj. Om nu