Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 21:37Finns det någonstans ett banprofil. Det är ju full ös från början men lite taktik kanske behövs.
Finns det någonstans ett banprofil. Det är ju full ös från början men lite taktik kanske behövs.
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 21:44Medurs varv: Lång men inte brant backe ända upp till Haga Grindar. Sen är det en fin nerför på bortsidan av Hagatoppen. Sen en kort och brant uppför tillbaka till Koppartälten, därefter nerförsbacke ner till vattnet och sen plattlöp i mål.
Moturs varv: T
Medurs varv: Lång men inte brant backe ända upp till Haga Grindar. Sen är det en fin nerför på bortsidan av Hagatoppen. Sen en kort och brant uppför tillbaka till Koppartälten, därefter nerförsbacke ner till vattnet och sen plattlöp i mål.
Moturs varv: T
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 21:49THE SWEDISH TWINS start nr: 73 KOMMER att dominera i morgon. I alla fall om min brorsa sköter sitt. Det kan bli spännande. Jag hoppas på ett 3:59 min/km tempo. Vi får se.
Lycka till i morgon med att försöka spöa oss med startnr 73;)
THE SWEDISH TWINS start nr: 73 KOMMER att dominera i morgon. I alla fall om min brorsa sköter sitt. Det kan bli spännande. Jag hoppas på ett 3:59 min/km tempo. Vi får se.
Lycka till i morgon med att försöka spöa oss med startnr 73;)
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 21:55de talar om vänstervarv och högervarv... någon som fattar och vet säkert?
Tack för en första banbeskrivning i alla fall. Jag var egentligen mest ut efter en riktig höjd profil om det ens är värt att resonera kring.
de talar om vänstervarv och högervarv... någon som fattar och vet säkert?
Tack för en första banbeskrivning i alla fall. Jag var egentligen mest ut efter en riktig höjd profil om det ens är värt att resonera kring.
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 22:00Trimaster, du vet att varje par delar på sej och springer åt varsitt håll va?
http://www.parloppet.se/start/content_popup.cfm?Sec_ID=2182
Högsta punkt lär vara precis väster om Hagatoppen, på bilden ovan där gröna E4-märket är. Hur många meter? Ingen anin
Trimaster, du vet att varje par delar på sej och springer åt varsitt håll va?
http://www.parloppet.se/start/content_popup.cfm?Sec_ID=2182
Högsta punkt lär vara precis väster om Hagatoppen, på bilden ovan där gröna E4-märket är. Hur många meter? Ingen anin
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 22:29Ju, Peter det har jag förstått, men "springa åt vänster eller springa åt höger" bero ju helt på varifrån man titta. Medsols eller motsols hade varit tydligt. Min tolkning vänstervarv = motsols löpare #1; högervarv = medsols löpare #2 Rätt?
Ju, Peter det har jag förstått, men "springa åt vänster eller springa åt höger" bero ju helt på varifrån man titta. Medsols eller motsols hade varit tydligt. Min tolkning vänstervarv = motsols löpare #1; högervarv = medsols löpare #2 Rätt?
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 22:33>Medsols eller motsols hade varit tydligt.
Det tycker inte antipoderna!(och där fick jag till en David P-kommentar...)
>Medsols eller motsols hade varit tydligt.
Det tycker inte antipoderna!
(och där fick jag till en David P-kommentar...)
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 22:52var senaste på NZ. Du har ett poäng men tävlingen går faktiskt på norra halvklotet. Så det borde då vara "solklart" 🙂
var senaste på NZ. Du har ett poäng men tävlingen går faktiskt på norra halvklotet. Så det borde då vara "solklart" 🙂
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 22:58Oj, nu blev det komplicerat. För oss gamla speedwayförare så sitter ju vänstervarv i 3:e kromosomuppsättningen. Men med- o motsols, och i det här landet där solen knappt visar sig? - Nä tack. Med- och moturs möjligen då.
Annars: lycka till på parloppet.
Oj, nu blev det komplicerat. För oss gamla speedwayförare så sitter ju vänstervarv i 3:e kromosomuppsättningen. Men med- o motsols, och i det här landet där solen knappt visar sig? - Nä tack. Med- och moturs möjligen då.
Annars: lycka till på parloppet.
Quote from Funbeat user on 15 June 2009, 23:12Höjdprofil på http://www.gmap-pedometer.com/
Höjdprofil på http://www.gmap-pedometer.com/