Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPass/vecka för att bli bättre?
You need to log in to create posts and topics.

Zumba? Lägg ner. Per vecka:

Pass 1: Styrketräning. Squats 3x20 (öka 5 kilo varje pass), Vadhävningar 1x100 (öka vikt varje pass), Sit-ups 3x20, Breda dips 3xMAX, Hyperextensions 4x20, ingen extravikt.

Pass 2: Intervaller. Varannan vecka långa intervall

Anders: Att "ta det lugnt" och samtidigt köra efter ditt förslag på träningsupplägg förstår jag inte riktigt hur det går ihop.

Kan du motivera varför du säger "lägg ner" om zumba?
Tycker det är en lite avig inställning när första träningsmålet är att s

+1 på Philip

All träning är bra och zumban är inte direkt skadlig för ditt mål att kunna springa 5km. Visst, du skulle kunna använda zumbatiden till mer effektiv konditionsträning men tycker du det är kul så kör på.

Jag är övertygad om att du kommer kun

Zumban tror jag du kan stoppa in under skadeförebyggande.
Varierad rörelse är bra.

2 för att bibehålla och 3 för att utvecklas??? Det må vara bra med one-liners som är lätta att komma ihåg, men för en nybörjare är det inte sant. På två pass där man ökar volym och/eller intensitet över tid kan man gå från soffpotatis till Sthlm maraton p

All träning är bra träning. Gillar man Zumba kör man Zumba, och bryr sig inte så mycket om dryga kommentarer därom!

+1 på Tomas!

Träna det du tycker är roligt, sen är det bara positivt för löpningen om du lägger in ett extra jogging/gångpass i veckan, du kommer då troligen att nå ditt mål snabbare.

Huvudsaken är att man mår bra och att man gillar det man gör :)!

Det

Man blir vad man tränar!

Jag startade en gång med att springa plötsligt klarade jag 32 km.

Sprang LSD Long Slow Distance = 55 min milen

Alla kilometrar samma fart

Spring en dag vila nästa dag...

Hade digital klocka så jag visste hur länge jag sprungi

Eftersom du är nybörjare på att springa hjälper all konditionsträning till att utveckla dig, så jag förstår inte vad som skulle vara fel med Zumba. Jag tror att du i stort sett bara genom att göra det ett par gånger i veckan tillsammans med löppass någon

Min erfarenhet är att man snabbt blir bättre om man kör på 5 dagar per vecka, 5 km. Sen kanske man kan trappa ner till för att behålla formen när den blivit bättre. Visst, det är jobbigt och tjatigt till en början men ännu jobbigare och frustrerande att s