Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPass/vecka för att bli bättre?
You need to log in to create posts and topics.

Jag tänkte bara kasta in några tankar här, jag har ju joggat sedan 2009 och innan dess hade jag inte knappt rört mig annat än vandrat i skog och mark sedan lumpen, 17 år tidigare.

Jag tor att om man nyss har börjat med löpträning är risken stor för över

Anders har aldrig tränat Zumba med pulsband på. Han har aldrig tränat Zumba! Därför tror han att det inte är jobbigt nog. Tramsig inställning!

I ett Zumba-pass behöver man varken vadhävningar eller squats, eftersom de musklerna tränas hela tiden. I en ti

Täpp-Anders Sikvall
Mycket bra skrivet (V)

Har läst och begrundat diskussionen som skett och får tacka för alla svar. Det som jag kan utläsa är att jag nog får testa sig lite fram och se vad som fungerar för mig 🙂 och att annan träning inte är dåligt som komplement

Täpp-Anders >> Fantastiskt skrivet. Instämmer i allt!! Jag är i lite samma situation, överviktig men löptränar numera faktiskt ändå, kör programmet Robert nämner tidigare i tråden och kan inte göra annat än att rekommendera det varmt när man är ovan löpar

Malin, det verkar som att det du brottas med är att få in en rutin. Som Anders säger... *kontinuitet* är det viktigaste. Sätt upp ett mål som är utmanande man ändå genomförbart. 🙂

Förslag: Sätt upp ett mål att jogga/gå 60 pass på 30 veckor. I snitt bli

Tack för tipsen! Det var en bra idé med sådana mål

Bravo Niclas!

Definitivt en bedrift. Jag kommer själv ihåg min första 20 min kontinuerlig jogging, när jag tittade på klockan och tyckte jag var färdig men hade då redan sprungit i 17 minuter så tänkte jag inte låta tre minuter till hindra mig 🙂

Folk som aldrig lärt sig gå ordentligt eller varit på ngn form av aerobics har ofta konstiga ideer om det.

Malin, du kan ju anmäla dig till ett 5 km lopp på lagom tidsavtånd och ha det som ett mål att genomföra det. Eller ett millopp ...
Det är ett gan

Vill bara meddela att jag med mycket peppning av en vän bestämde mig för att strunta i träningsprogrammet som jag följt och istället testa att jogga drygt 6 km. Gissa om jag blev förvånad när det faktiskt gick, om än långsamt!