Quote from Funbeat user on 22 April 2011, 15:51Jag tänkte bara kasta in några tankar här, jag har ju joggat sedan 2009 och innan dess hade jag inte knappt rört mig annat än vandrat i skog och mark sedan lumpen, 17 år tidigare.
Jag tor att om man nyss har börjat med löpträning är risken stor för över
Jag tänkte bara kasta in några tankar här, jag har ju joggat sedan 2009 och innan dess hade jag inte knappt rört mig annat än vandrat i skog och mark sedan lumpen, 17 år tidigare.
Jag tor att om man nyss har börjat med löpträning är risken stor för över
Quote from Catharina Brattlin on 22 April 2011, 16:22Anders har aldrig tränat Zumba med pulsband på. Han har aldrig tränat Zumba! Därför tror han att det inte är jobbigt nog. Tramsig inställning!
I ett Zumba-pass behöver man varken vadhävningar eller squats, eftersom de musklerna tränas hela tiden. I en ti
Anders har aldrig tränat Zumba med pulsband på. Han har aldrig tränat Zumba! Därför tror han att det inte är jobbigt nog. Tramsig inställning!
I ett Zumba-pass behöver man varken vadhävningar eller squats, eftersom de musklerna tränas hela tiden. I en ti
Quote from Funbeat user on 22 April 2011, 16:48Täpp-Anders Sikvall
Mycket bra skrivet (V)
Täpp-Anders Sikvall
Mycket bra skrivet (V)
Quote from Funbeat user on 22 April 2011, 23:35Har läst och begrundat diskussionen som skett och får tacka för alla svar. Det som jag kan utläsa är att jag nog får testa sig lite fram och se vad som fungerar för mig 🙂 och att annan träning inte är dåligt som komplement
Har läst och begrundat diskussionen som skett och får tacka för alla svar. Det som jag kan utläsa är att jag nog får testa sig lite fram och se vad som fungerar för mig 🙂 och att annan träning inte är dåligt som komplement
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 11:06Täpp-Anders >> Fantastiskt skrivet. Instämmer i allt!! Jag är i lite samma situation, överviktig men löptränar numera faktiskt ändå, kör programmet Robert nämner tidigare i tråden och kan inte göra annat än att rekommendera det varmt när man är ovan löpar
Täpp-Anders >> Fantastiskt skrivet. Instämmer i allt!! Jag är i lite samma situation, överviktig men löptränar numera faktiskt ändå, kör programmet Robert nämner tidigare i tråden och kan inte göra annat än att rekommendera det varmt när man är ovan löpar
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 18:22Malin, det verkar som att det du brottas med är att få in en rutin. Som Anders säger... *kontinuitet* är det viktigaste. Sätt upp ett mål som är utmanande man ändå genomförbart. 🙂
Förslag: Sätt upp ett mål att jogga/gå 60 pass på 30 veckor. I snitt bli
Malin, det verkar som att det du brottas med är att få in en rutin. Som Anders säger... *kontinuitet* är det viktigaste. Sätt upp ett mål som är utmanande man ändå genomförbart. 🙂
Förslag: Sätt upp ett mål att jogga/gå 60 pass på 30 veckor. I snitt bli
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 20:31Tack för tipsen! Det var en bra idé med sådana mål
Tack för tipsen! Det var en bra idé med sådana mål
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 22:32Bravo Niclas!
Definitivt en bedrift. Jag kommer själv ihåg min första 20 min kontinuerlig jogging, när jag tittade på klockan och tyckte jag var färdig men hade då redan sprungit i 17 minuter så tänkte jag inte låta tre minuter till hindra mig 🙂
Bravo Niclas!
Definitivt en bedrift. Jag kommer själv ihåg min första 20 min kontinuerlig jogging, när jag tittade på klockan och tyckte jag var färdig men hade då redan sprungit i 17 minuter så tänkte jag inte låta tre minuter till hindra mig 🙂
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 10:29Folk som aldrig lärt sig gå ordentligt eller varit på ngn form av aerobics har ofta konstiga ideer om det.
Malin, du kan ju anmäla dig till ett 5 km lopp på lagom tidsavtånd och ha det som ett mål att genomföra det. Eller ett millopp ...
Det är ett gan
Folk som aldrig lärt sig gå ordentligt eller varit på ngn form av aerobics har ofta konstiga ideer om det.
Malin, du kan ju anmäla dig till ett 5 km lopp på lagom tidsavtånd och ha det som ett mål att genomföra det. Eller ett millopp ...
Det är ett gan
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 22:20Vill bara meddela att jag med mycket peppning av en vän bestämde mig för att strunta i träningsprogrammet som jag följt och istället testa att jogga drygt 6 km. Gissa om jag blev förvånad när det faktiskt gick, om än långsamt!
Vill bara meddela att jag med mycket peppning av en vän bestämde mig för att strunta i träningsprogrammet som jag följt och istället testa att jogga drygt 6 km. Gissa om jag blev förvånad när det faktiskt gick, om än långsamt!