Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 17:59Tycker Per har helt rätt. Har man sprungit ett lopp på en viss tid så har man ju sprungit sträckan på den tiden. Detta oavsett om det åkte motorcyklar eller annat före.
Kanske är det lite skillnad om man slipper motvind för att man ligger på rulle bakom
Tycker Per har helt rätt. Har man sprungit ett lopp på en viss tid så har man ju sprungit sträckan på den tiden. Detta oavsett om det åkte motorcyklar eller annat före.
Kanske är det lite skillnad om man slipper motvind för att man ligger på rulle bakom
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 18:04Harar är generellt sett skit, men det går ju inte att ha några "hårda" regler förutom den de just satt upp.
Harar är generellt sett skit, men det går ju inte att ha några "hårda" regler förutom den de just satt upp.
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 19:02Det löjliga är ju att man kommer att fortsätta att tillåta farthållare, bara de är kvinnor! Det är ju nästan lika mycket hjälp att kunna ha med sig nån tre fjärdedelar av sträckan till exempel.
Det löjliga är ju att man kommer att fortsätta att tillåta farthållare, bara de är kvinnor! Det är ju nästan lika mycket hjälp att kunna ha med sig nån tre fjärdedelar av sträckan till exempel.
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 19:19Förstår verkligen inte resonemanget. Men jag tycker å andra sidan att harar är väl en utmärkt grej. Fortfarande personen i fråga som springer. Ligger jag tex bakom någon i ett lopp som springer aningen snabbare än jag gör normalt och jag sedan sista kilom
Förstår verkligen inte resonemanget. Men jag tycker å andra sidan att harar är väl en utmärkt grej. Fortfarande personen i fråga som springer. Ligger jag tex bakom någon i ett lopp som springer aningen snabbare än jag gör normalt och jag sedan sista kilom
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 20:48Helt orimligt resonemang. De måste ju ändå genomföra loppet för egen maskin oavsett draghjälp.
Helt orimligt resonemang. De måste ju ändå genomföra loppet för egen maskin oavsett draghjälp.
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 20:51De får draghjälp av någon som inte är konkurrent i tävlingen så den tanken är inte så underlig.
De får draghjälp av någon som inte är konkurrent i tävlingen så den tanken är inte så underlig.
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 20:56Då borde ju harar förbjudas men det är ju istället någon som uppmuntras på galor.
Då borde ju harar förbjudas men det är ju istället någon som uppmuntras på galor.
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 21:08Det sker ju världsrekord på bana, 800 m och upp med harar. Även på landsvägslöpning ex halv och helmaror kan man ha harar/hjälpryttare från samma nation/team. Sedan om det är av olika kön har väl mindre betydelse. De har väl ändå tränat sig till den prest
Det sker ju världsrekord på bana, 800 m och upp med harar. Även på landsvägslöpning ex halv och helmaror kan man ha harar/hjälpryttare från samma nation/team. Sedan om det är av olika kön har väl mindre betydelse. De har väl ändå tränat sig till den prest
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 21:22De är nog inte de som ligger bakom galorna som har velat ha den nya regeln.
De är nog inte de som ligger bakom galorna som har velat ha den nya regeln.
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 21:31Harar av samma kön är svårt att leda i bevis.
Harar av samma kön är svårt att leda i bevis.