Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 22:19Logiskt! För vem löper inte snabbare med rätt draghjälp.
Lika vilkor, som kvinnliga löpare kommer att känna på.
Bara titta på uppmärksamheten som dom kvinnliga ledarna får i TV under t.ex. SM och Vasaloppet.
Logiskt! För vem löper inte snabbare med rätt draghjälp.
Lika vilkor, som kvinnliga löpare kommer att känna på.
Bara titta på uppmärksamheten som dom kvinnliga ledarna får i TV under t.ex. SM och Vasaloppet.
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 22:37Det är inte logiskt, det är helt tokigt.
En manlig vinnare kan ha draghjälp av en annan, snabbare löpare hela vägen utom de sista 5 meterna och ändå få ett världsrekord. Men inte en kvinna, plötsligt.
Det är inte logiskt, det är helt tokigt.
En manlig vinnare kan ha draghjälp av en annan, snabbare löpare hela vägen utom de sista 5 meterna och ändå få ett världsrekord. Men inte en kvinna, plötsligt.
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 22:43Det låter som om det är en samling gamla tjocka inskränkta gubbar som har beslutat det här.
Det låter som om det är en samling gamla tjocka inskränkta gubbar som har beslutat det här.
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 23:00Sedan att de bästa (kvinnorna)på millopp, ½-maror och dylikt inte skulle kunna vara effektiva harar på maraton är underligt.
Sedan att de bästa (kvinnorna)på millopp, ½-maror och dylikt inte skulle kunna vara effektiva harar på maraton är underligt.
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 23:00Ett annat sätt att se på det här är att man ändrar sa att samma regler gäller för långdistans som för kortare distanser, alltså separation mellan könen vid tävling. Det blir lättare att följa tätstriden mellan dameliten. Jag kan tänka mig att friidrottsor
Ett annat sätt att se på det här är att man ändrar sa att samma regler gäller för långdistans som för kortare distanser, alltså separation mellan könen vid tävling. Det blir lättare att följa tätstriden mellan dameliten. Jag kan tänka mig att friidrottsor
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 23:35"En manlig vinnare kan ha draghjälp av en annan, snabbare löpare hela vägen utom de sista 5 meterna och ändå få ett världsrekord. Men inte en kvinna, plötsligt."
En kvinna får lov att ha en kvinna som draghjälp!
Skall man godtjäna någon som inte är med
"En manlig vinnare kan ha draghjälp av en annan, snabbare löpare hela vägen utom de sista 5 meterna och ändå få ett världsrekord. Men inte en kvinna, plötsligt."
En kvinna får lov att ha en kvinna som draghjälp!
Skall man godtjäna någon som inte är med
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 23:44Förlåt att jag lägger mig i utan att ha läst artikeln, men ni inser att det låter som att män skulle ha starkare löpdragningskraft än kvinnor... Är inte hastigheten nyckeln i haren och inte könet?
Förlåt att jag lägger mig i utan att ha läst artikeln, men ni inser att det låter som att män skulle ha starkare löpdragningskraft än kvinnor... Är inte hastigheten nyckeln i haren och inte könet?
Quote from Funbeat user on 21 September 2011, 23:51Nu har jag läst och jag tyckte inte att jag läste något som verkade ens nära något vettigt svar...
Nu har jag läst och jag tyckte inte att jag läste något som verkade ens nära något vettigt svar...
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 07:17@Jonas:
Tror det är ganska svårt att få någon med kapacitet att ligga på världsrekordfart fram till och med 5 meter innan mål att ställa upp i ett lopp som hare..
@Jonas:
Tror det är ganska svårt att få någon med kapacitet att ligga på världsrekordfart fram till och med 5 meter innan mål att ställa upp i ett lopp som hare..
Quote from Funbeat user on 22 September 2011, 07:37Lite ologiskt känns det ju att börja stryka rekord i efterhand när det slår såpass brett. Samtidigt hade det väl inte gått att göra om regeln från nu och framåt utan att stryka, iallafall inte utan att stoppa upp rekordutvecklingen i ett antal år.
Det s
Lite ologiskt känns det ju att börja stryka rekord i efterhand när det slår såpass brett. Samtidigt hade det väl inte gått att göra om regeln från nu och framåt utan att stryka, iallafall inte utan att stoppa upp rekordutvecklingen i ett antal år.
Det s