Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hmmm... Ok, då är jag med. Konstigt att ändra i efterhand... Hur lång tid i efterhand ska man i så fall få ändra i resultat.

Jag tror att det är såhär att man noterar rekord mot nuvarande regler. Det betyder att ett tidigare rekord satt under andra villkor kan noteras som historik men att den nuvarande noteringen gäller för rådande tävlingsregler. Ett sätt att se på det är att

Man ändrar ju inte tävlingens resultat, utan bara tiden i IAAFs lista över världsrekord.

Är inte detta egentligen en världsBÄSTA tid?

Jag har aldrig förstått upprördheten över att damer har harar som draghjälp. Herrarna har ju haft det hur länge som helst utan att någon blir upprörd över det.

Är det någon här som är upprörd mer än ni som inte tycker om beslutet att ändra på en världsbästalista?

Jag är lite upprörd över harar, gillar inte långlopp på galor av det skälet. Mer show än tävling, att titta på rekordförsök är inte så kul. Möjligen i damernas höjdhopp, det var nära nu senast...

Jag tror att upprördheten består i att media uttrycker det som om att man fråntar Paula R rekordet som en sorts bestraffning. Så är det ju inte. Hon behåller både tiden, segern, medaljen, prispengarna osv. men hennes tid kommer inte fortledes att gälla so

Men galorna är till för att slippa dopingkontroller och få stora intäkter.

Har de harar i höjdhopp? Det har jag missat!