Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nu har jag inte läst länken men manliga löpare som har manliga harar är alltså godkänt bara för att de har samma kön? Alla rekord som då satts av män på medeldistans och långdistans på bana är ju ofta med hjälp av harar. De borde i så fall inte räknas för

Mikael>Jo, det är deras tanke. Vilket ju stämmer med banlöpningen där man delat upp könen i olika klasser/starttider. Så sätt är det ju logiskt.

Nu har jag inte läst...men harar är ju av en annan art så de borde ha egna mästerskap.

Även om taktiskt tänkande kan vara svårt så har det funnits under lång tid även inom löpning. Det fanns säkerligen ett taktiskt tänkande hos de gamla grekerna. Dit räknas inte Thanou och Kenteris

Jag ville veta hur könet på den som springer bredvid mig påverkar min faktiska prestation. Jag förstår inte resonemanget.

Sen såg jag inte delen där de ändrade damrekordet med 2 minuter, men i så fall borde mäns rekord på samma sätt kapas med 2 min om de

Den här hare-frågan är lättare att greppa om man förstår att haren alltid ska tävla på samma reglemente som de han/hon försöker dra upp tempot för. En hare ska alltså ha chansen att vinna tävlingen när de förutsättningarna ges. Det har också hänt några gå

De borde kräva att alla "hararna-farthållarna" har ballonger med utlovad tid WR, 2:10, 2:20, 2:30

Jenny, damrekordet ændras inte med 2 minuter godtyckligt utan før att det ær det snabbaste en dam sprungit i ett lopp dær hon inte haft draghjælp av mæn.

Jag tycker før øvrigt att beslutet ær uppåt væggarna. Dels før att jag inte tycker att man ska kunn

Utöver vad Forsström skrev, uppfattar jag "problemet" som att en manlig hare för en kvinna kan hålla farten för henne hela vägen in i mål. En manlig (nästan)elitlöpare kan ju hålla jämna steg med de allra bästa kvinnorna.

En farthållare med samma kön so

Jag kan tänka mig att de manliga rekorden också har skänkts en tanke men att de står sig eftersom man kan påvisa att ingen kvinnlig löpare legat före under tävlingarna.