Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPers på milen med barnvagn
You need to log in to create posts and topics.

Kanon med löparvagn. Förra året körde jag många mil.
Aldrig riktigt snabba pass dock, även om man kör med fempunksbälte och handbroms så skulle jag inte kunna garantera säkerheten på mina intervall- eller backpass. Man försöker ju hålla "så lite som möjl

Anders S, helgen är vikt åt långpass på cykel eftersom Mommo kommer och passar så båda föräldrarna kan köra lång och länge SAMTIDIGT (V)
Så det blir långpass "mitt i veckan" kanske redan nästa vecka!

Bra tips du kom med. Intervaller med vagn går bort för

Det finns selar att sätta på barnen så de inte studsar ur vagnen även till vanliga vagnar. Men jag begriper inte hur man skulle kunna välta en vanlig tung barnvagn, den tar sej fram genom all sorts terräng lika bra som en stridsvagn. Trehjuliga vagnar kan

Anders och Katarina, vi får se när jag kan ta joggingvagn och hänga med er, men eftersom planerad nedkomst är i slutet av maj så jag ligger ju nästan ett år efter er och den vagnen kommer nog därför inte fram förrän nästa vår.

Linus, som jag skrev i början så är det valfritt vad man stoppar i vagnen 😉 Till dess att h*n som ska sitta i den kommit ut och växt till sig lite så får du tänka i andra banor; en säck potatis, storhandla *fniss*, löppass till Sysav med det som den kära

Löpvagnar är guds gåva till föräldralediga löpare som mig. Jag kan väl dra en mil på dryga 40 om det kniper just nu men med babyjoggern lär det bli över 50 i alla fall. 54 tror jag min bästa tid är men då är det som sagt inte helt lätt att rusa på med vag

Ja, jag brukar också försöka tajma in löpningen så att jag antingen A. springer precis när Emil vaknat så han inte somnar. Då kan jag vika tvätt, tömma diskmaskinen och göra annan nytta/onytta hemma när han sen sover sin förmiddagslur. B. springer när ha

Nu måste jag (efter att ha kollat i FB-historiken, 20 oktober 2007) krypa till korset för det var inte 15 km utan 12,2 km och i 4.23 tempo. Hela rundan mätte drygt 15 km, men då vart det ju lite upp- och nerjogg också 😀

Betydligt vanligare är dock att j

Det är fortfarande snabbt enligt min mening:-)

Springa med barnvagn är lite som dragracing med husvagn, är det inte?
Kul grej, borde vara en egen träningskategori tycker jag.