Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tack, tack, tack :-)! Jag tror det kanske kan vara lösningen trots allt även om det kostar några kronor, som du säger, tills man själv lärt sig lite mer. Det handlar inte om metrar och sekunder i första hand för mej (det förstår ni säkert med utgång från

Det finns bara en expert på din egen kropp och själ.

Jag skulle vilja ha personlig tränare med ,men vissa är tyvärr väldig dyra, men de kanske är effektivt ?

Jag tror att som vanlig motionär är det mest fördelar att satsa på mer än en sport om de kompletterar varandra såsom löp/cykel.
Sedan är jag ganska skeptisk till standardprogram som inte utgår från en analys av individens specifika utgångsläge.
(men som a

Tror oxå du har helt rätt: vill träna både cykling och löpning för det är KUL men också för att inte harva på med en sak hela tiden (skador). Me det i sig innebär, eller har iallafall för mej, inneburit att jag tränar ganska mycket eftersom jag ofta tänke

pia, de är ju bra att du variera din träning ,för annars bli man snabbare trött och less

Du kanske skulle kunna kontakta Lena Wahlqvist och fråga om hon vet någon lämplig PT? Hon är ju triathlet och bor ju i trakterna så hon kanske har koll.

Jag är lite inne på Richards linje också.

Det känns som vi ofta letar en "snabb fix"/enkel/optimal väg i dagens samhälle, _jag åxo_.

Att hitta sin egen väg genom "trial & error", tar tid och vi är lite otåliga.

Men eftersom vi är individer är det sv

Jo, där har ni en poäng helt klart - det är ju bara jag som hela tiden vet hur kroppen känns och "åt vilket håll det lutar". Egentligen tror jag inte att det är några revolutionernande saker som jag kan få hjälp med och jag har DEFINITIVT inte bråttom med

Mmm. Du kan ju ta ett triathlonprogram och ta bort simningen 😉

Triathlon - Olympisk (av Joachim Willén) - Träningsprogram
http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=1035

En av våra bästa triathleter Jonas Colting har en del bra tips hu