Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 15:10När man börjar med sk framfotaisättning eller pose running
är det extremt viktigt att göra det rätt från början.
Många gör felet att sätta i foten lite för lång fram
på foten och detta leder ofta till överbelastningar
och framför allt problem med hälsenor
När man börjar med sk framfotaisättning eller pose running
är det extremt viktigt att göra det rätt från början.
Många gör felet att sätta i foten lite för lång fram
på foten och detta leder ofta till överbelastningar
och framför allt problem med hälsenor
Quote from Elias Engqvist on 27 March 2012, 16:04Lasse - detta leder till problem med knäna ffa.
PF-problem får man nog oftast av att man har en stel oanvänd PF (läs hällöpare) som plötsligt får jobba som sjutton iom att man använder - foten/fotleden/vadmuskeln som dämpare istf tjock skosula/skohäl...
Lasse - detta leder till problem med knäna ffa.
PF-problem får man nog oftast av att man har en stel oanvänd PF (läs hällöpare) som plötsligt får jobba som sjutton iom att man använder - foten/fotleden/vadmuskeln som dämpare istf tjock skosula/skohäl...
Quote from Funbeat user on 28 March 2012, 09:34Jag nämligen själv misstaget när jag började med pose running.
Sprang för överdirvet på framfoten.
Detta ledde till smärtor i hälsena och knän.
Jag nämligen själv misstaget när jag började med pose running.
Sprang för överdirvet på framfoten.
Detta ledde till smärtor i hälsena och knän.
Quote from Funbeat user on 6 January 2014, 13:34Denna tejpning funkar garanterat om den används konsekvent under längre tid.
Hade fasciiten i över ett år, provade detta och har kunnat springa obehindrat sedan dag 1. Komplettera gärna med isning av foten 10min efter passet, samt stretching av senan inna
Denna tejpning funkar garanterat om den används konsekvent under längre tid.
Hade fasciiten i över ett år, provade detta och har kunnat springa obehindrat sedan dag 1. Komplettera gärna med isning av foten 10min efter passet, samt stretching av senan inna