Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 10:28Det kan vara vårkänslor om det pirrar.
Det kan vara vårkänslor om det pirrar.
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 10:45Inte helt omöjligt, det var vår när jag hade mina problem också. 🙂
Inte helt omöjligt, det var vår när jag hade mina problem också. 🙂
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 13:16Jag skrev tydligen så här förra hösten:
"Själv drabbades jag av liknande symptom på senvintern men kunde löpa på med viss smärta hela våren fram till maran, och sen försvann symptomen helt då jag blev tvungen att vila pga andra skador.
Jag fick ömma Plan
Jag skrev tydligen så här förra hösten:
"Själv drabbades jag av liknande symptom på senvintern men kunde löpa på med viss smärta hela våren fram till maran, och sen försvann symptomen helt då jag blev tvungen att vila pga andra skador.
Jag fick ömma Plan
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 13:36Tackar för den återmatningen!
Tackar för den återmatningen!
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 13:39Jag fick plötsligt PF-besvär i höstas, ca 1 månad innan LL. Exakt vad det berodde på vet jag väl fortfarande inte men en kvalificerad gissning är väl att jag gick över från ganska väldämpade skor (Saucony triumph) till Kinvara lite för snabbt. Det som stä
Jag fick plötsligt PF-besvär i höstas, ca 1 månad innan LL. Exakt vad det berodde på vet jag väl fortfarande inte men en kvalificerad gissning är väl att jag gick över från ganska väldämpade skor (Saucony triumph) till Kinvara lite för snabbt. Det som stä
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 14:08Jag får väl ta på mig rollen som "minimalistförespråkare" i det här fallet, men det blir ändå utifrån mina egna erfarenheter och resonemang.
Nej, jag tycker inte att det är korrekt att säga att PF bäst botas med lätta skor eller barfotalöpning och jag ve
Jag får väl ta på mig rollen som "minimalistförespråkare" i det här fallet, men det blir ändå utifrån mina egna erfarenheter och resonemang.
Nej, jag tycker inte att det är korrekt att säga att PF bäst botas med lätta skor eller barfotalöpning och jag ve
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 14:45Jag instämmer i att man måste fundera på orsaken till PF och inte bara bota symtomen.
Jag kan ju bara tala för mig själv, och jag tror att jag fick det som ett överansträngningssymtom då det kom i anslutning till ganska snabbt ökande träningsmängd. Att j
Jag instämmer i att man måste fundera på orsaken till PF och inte bara bota symtomen.
Jag kan ju bara tala för mig själv, och jag tror att jag fick det som ett överansträngningssymtom då det kom i anslutning till ganska snabbt ökande träningsmängd. Att j
Quote from Elias Engqvist on 27 March 2012, 14:53Jag tror inte jag hört att minimalistisk löpning skulle vara bra för PF - det är väl snarast knäna som ska må bra av det.
Min uppfattning är denna:
Minimalistisk löpning tar bort en massa skummigummi under fötterna och låter PF, hälsena och vadmuskel sk
Jag tror inte jag hört att minimalistisk löpning skulle vara bra för PF - det är väl snarast knäna som ska må bra av det.
Min uppfattning är denna:
Minimalistisk löpning tar bort en massa skummigummi under fötterna och låter PF, hälsena och vadmuskel sk
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 14:54Har haft exakt samma problem.
Körde tåhävningar under ett par veckor.
Började sedan att springa lätt.
Men framförallt, jag började lägga
om min löpteknik.
Anammade "pose running".
Har haft problem till och från 20 år med
benhinnor. Är nu sedan 1,5 år symt
Har haft exakt samma problem.
Körde tåhävningar under ett par veckor.
Började sedan att springa lätt.
Men framförallt, jag började lägga
om min löpteknik.
Anammade "pose running".
Har haft problem till och från 20 år med
benhinnor. Är nu sedan 1,5 år symt
Quote from Funbeat user on 27 March 2012, 15:04Har haft PF 2 ggr, första gången var 2007 botades raskt med massproducerade ilägg samt shockwavebehandling.
Sedan dess har jag haft kontroll på belastningen och i perioder varit öm vid nedstigning på golvet på morgonen.
I höstas började det med att jag fi
Har haft PF 2 ggr, första gången var 2007 botades raskt med massproducerade ilägg samt shockwavebehandling.
Sedan dess har jag haft kontroll på belastningen och i perioder varit öm vid nedstigning på golvet på morgonen.
I höstas började det med att jag fi