Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPolar pulsklockor
You need to log in to create posts and topics.

Hej hej!
Ett tips från mig är att inte köpa en alltför enkel klocka då man tröttnar på dem fort.
Jag köpte en Polar F11 för ca 2 år sedan, den funkar bra om man bara vill veta puls och antal minuter, förbränning och så kan den tipsa om några pulsbaserade

Oj, det här blev inte lättare att få något grepp om...men överlag verkar de flesta vara nöjd med de pulsklockor som jag nämnt vilket känns tryggt. Tack för alla svar!!

Som Åsa var inne på är jag nog inte intresserad av en alltför simpel klocka. Fick tips

Joakim: Elgiganten säljer Garemin Forerunner 305 för 1190:-. Men jag antar att man även behöver det där KFS paketet för 490:- (programvara för gps:en??)

Nej, i 1190:- ingår allt för att komma igång. Det är därför som Garmin är marknadsledande. Konsumenter gillar allt-i-ett-konceptet.

Robert: Tack för ditt svar, särskilt din beskrivning av skillnaden mellan Garmin och Polar!!

Mikael: OK, men vad är KFS delen?

Mikael: "konsumenter gillar..." - nåja, konsumenter gillar driftsäkerhet också. Det är väldigt mycket mer trassel med Garmin-.klockorna än Polar. Jag har bl.a. en 310XT o en RCX5 (o en 800xc)

Konsumenter gillar väl prisvärda saker. Iom att en polar med motsvarande funktionalitet är ungefär dubbelt så dyr som 305:an så blir nog inte valet så svårt för de flesta. Talar vi high end produkterna kanske bilden blir en annan.

Med tanke på alla trådar om problem med Garmin så verkar det vara dumt att köpa prylar som inte fungerar till fyllest, oavsett pris.

Nu tror jag iofs att antalet trådar snarare återspeglar antalet användare och deras vana med dylika produkter än kvaliteten på själva produkten.