Quote from Elias Engqvist on 11 August 2011, 12:49Jag har min RCX5 på mig jämt. Så jag behöver bara:
1) sätta på mig pulsbandet
2) och skorna där fotpodden sitter och springa så registreras tid, hastighet, puls, kadens och steglängd...Skulle jag välja att använda min 310XT så har jag den inte på mig t
Jag har min RCX5 på mig jämt. Så jag behöver bara:
1) sätta på mig pulsbandet
2) och skorna där fotpodden sitter och springa så registreras tid, hastighet, puls, kadens och steglängd...
Skulle jag välja att använda min 310XT så har jag den inte på mig t
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 12:55Alla har olika preferenser helt enkelt, jag upplever min Garmin som enklare än Polaren där jag behövde byta batteri i klocka/pulsband/fotpod stup i kvarten (olika batteri i de olika delarna). Dessutom ska fotpoden med på rätt par skor när man ska ut. Efte
Alla har olika preferenser helt enkelt, jag upplever min Garmin som enklare än Polaren där jag behövde byta batteri i klocka/pulsband/fotpod stup i kvarten (olika batteri i de olika delarna). Dessutom ska fotpoden med på rätt par skor när man ska ut. Efte
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 12:56"... och vad man är ute efter med gps:en är sträcka/hastighet."
Nej, inte om man är orienterare. Då vill man ser var man har varit och hur fort det gick för varje del av löpningen.
"... och vad man är ute efter med gps:en är sträcka/hastighet."
Nej, inte om man är orienterare. Då vill man ser var man har varit och hur fort det gick för varje del av löpningen.
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 12:56Ja jag tycker det är rätt skoj att kolla på rutterna i efterhand, det är ganska ofta som jag inte vet var jag har varit. 😀
Ja jag tycker det är rätt skoj att kolla på rutterna i efterhand, det är ganska ofta som jag inte vet var jag har varit. 😀
Quote from Elias Engqvist on 11 August 2011, 12:57Jag skulle kunna säga att det här handlar om löpning inte om orientering - men det har du förstås rätt i!
Jag skulle kunna säga att det här handlar om löpning inte om orientering - men det har du förstås rätt i!
Quote from Elias Engqvist on 11 August 2011, 12:59Jag skrev "Men ärligt talat vet man för det mesta var man varit"
För det MESTA
Det gäller iaf mig. Men jag växlar som sagt mellan polaren, 310:an o iPhonen beroende på olika omständigheter...
Jag skrev "Men ärligt talat vet man för det mesta var man varit"
För det MESTA
Det gäller iaf mig. Men jag växlar som sagt mellan polaren, 310:an o iPhonen beroende på olika omständigheter...
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 13:02Då sysslar du med orientering om du inte vet var du har varit.
Då sysslar du med orientering om du inte vet var du har varit.
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 13:03Då jag använder olika skor för min träning skulle det inte fungera att bara ha poden på en sko. Dessutom skulle jag inte välja att ha en sportklocka till vardags oavsett om det är en Polar (som visst ser mycket bättre ut) eller en Garmin. Jag valde en Gar
Då jag använder olika skor för min träning skulle det inte fungera att bara ha poden på en sko. Dessutom skulle jag inte välja att ha en sportklocka till vardags oavsett om det är en Polar (som visst ser mycket bättre ut) eller en Garmin. Jag valde en Gar
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 13:15Du kunde ju ha sagt att detta är löpning och inte orientering Christer, men det hade ju i så fall bara visat att du inte förstår vad orientering innebär. Så vilken tur att du inte gjorde det. 😉
Du kunde ju ha sagt att detta är löpning och inte orientering Christer, men det hade ju i så fall bara visat att du inte förstår vad orientering innebär. Så vilken tur att du inte gjorde det. 😉
Quote from Jonny Persson on 11 August 2011, 13:22Innebär inte orientering att man ska veta var man är? Utan GPS. 😉
Innebär inte orientering att man ska veta var man är? Utan GPS. 😉