Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 15:12Garmin 310xt är vattensäker. Gjord för simning. Använder den vid vindsurfing och då blir det mycket bada. 😀
Garmin 310xt är vattensäker. Gjord för simning. Använder den vid vindsurfing och då blir det mycket bada. 😀
Quote from Elias Engqvist on 11 August 2011, 15:15RCX5 är också vattensäker - jag köpte 310:an för att den var gjord för triathlon - nu köpte jag RCX5 för att den är gjord för triathlon och mycket mer praktisk än 310:an ...
RCX5 är också vattensäker - jag köpte 310:an för att den var gjord för triathlon - nu köpte jag RCX5 för att den är gjord för triathlon och mycket mer praktisk än 310:an ...
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 15:18Erik: Jag förstår! Min tanke var bara att påpeka att det finns andra sätt än gps som är (för mina behov) minst lika bra för att mäta distans. Har ibland stött på åsikten att gps är det alenarådande och klart bästa för alla.
Nu har du fått en hel del inp
Erik: Jag förstår! Min tanke var bara att påpeka att det finns andra sätt än gps som är (för mina behov) minst lika bra för att mäta distans. Har ibland stött på åsikten att gps är det alenarådande och klart bästa för alla.
Nu har du fått en hel del inp
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 16:34Sedan har POLAR ett riktig bra dataprogram. De flesta med Garmin verkar använda andras programvaror.
Sedan har POLAR ett riktig bra dataprogram. De flesta med Garmin verkar använda andras programvaror.
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 16:36Har noll erfarenhet av pulsklockor. Dom flesta jag har pratat med har dock föreslagit Garmin forerunner 305. Köpte en sådan. Säkert en jättebra pulsklocka, men tyvärr väldigt tung och besvärande vid löpning, så jag lämnade tillbaka den.
Om den skulle ha
Har noll erfarenhet av pulsklockor. Dom flesta jag har pratat med har dock föreslagit Garmin forerunner 305. Köpte en sådan. Säkert en jättebra pulsklocka, men tyvärr väldigt tung och besvärande vid löpning, så jag lämnade tillbaka den.
Om den skulle ha
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 20:19Erik, har du någon möjlighet att få tag i Garmins produktbroschyr? De har en fin sammanställning av olika features längst bak (liksom Polars broschyr). På så vis kan du kanske bilda dig en egen uppfattning av vad som finns på marknaden vad gäller Polar oc
Erik, har du någon möjlighet att få tag i Garmins produktbroschyr? De har en fin sammanställning av olika features längst bak (liksom Polars broschyr). På så vis kan du kanske bilda dig en egen uppfattning av vad som finns på marknaden vad gäller Polar oc
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 09:16Mathias: Filar på en + - lista där jag har spaltat upp Garmin till vänster och Polar till höger! 🙂 Många synpunkter ramlade in här och jag är väl mest förvirrad än så länge men det klarnar nog.
Xenia: har Polars katalog, inte Garmins men jag ska se ti
Mathias: Filar på en + - lista där jag har spaltat upp Garmin till vänster och Polar till höger! 🙂 Många synpunkter ramlade in här och jag är väl mest förvirrad än så länge men det klarnar nog.
Xenia: har Polars katalog, inte Garmins men jag ska se ti
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 11:38Jag har nu en Polar RCX5, den tredje Polarklockan på raken. Ja, jag gillar prylar är det inte därför vi tränar, egentligen??
Med fotpod med flera hållare, GPSpod i hållare på armen (eller i simmössan) är den helt suverän. Jag är supernöjd. Endast GPSpod
Jag har nu en Polar RCX5, den tredje Polarklockan på raken. Ja, jag gillar prylar är det inte därför vi tränar, egentligen??
Med fotpod med flera hållare, GPSpod i hållare på armen (eller i simmössan) är den helt suverän. Jag är supernöjd. Endast GPSpod
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 16:29Håller med om "snäppet bättre". Beror förstås på ens ekonomi.
Jag hande en Suunto först (precis när jag började springa). Den hade ingen GPS, och registrerade bara snittpulsen i efterhand. Efter ett år köpte jag nytt.
Den nya blev för mig Garmin 310. P
Håller med om "snäppet bättre". Beror förstås på ens ekonomi.
Jag hande en Suunto först (precis när jag började springa). Den hade ingen GPS, och registrerade bara snittpulsen i efterhand. Efter ett år köpte jag nytt.
Den nya blev för mig Garmin 310. P
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 10:00Funkar Garmin och Polar bra även vid cykliing? Har sett att det finns specifika cykelpulsklockor men nu pratar jag alltså om någon av de billigare modellerna främst till för löpning??
Funkar Garmin och Polar bra även vid cykliing? Har sett att det finns specifika cykelpulsklockor men nu pratar jag alltså om någon av de billigare modellerna främst till för löpning??