Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 10:51Polars RCX5 funkar iaf till cykling. Har en Polar CS500 på landsvägscykeln så då föredrar jag nästan att kolla på den men då det ibland blir löpning efteråt så följer RCX5an med iaf. Vid mtb så använder jag bara RCX5an och inga andra cykeldatorer.
Aldrig
Polars RCX5 funkar iaf till cykling. Har en Polar CS500 på landsvägscykeln så då föredrar jag nästan att kolla på den men då det ibland blir löpning efteråt så följer RCX5an med iaf. Vid mtb så använder jag bara RCX5an och inga andra cykeldatorer.
Aldrig
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 11:08Erik, såvitt jag kan se i Polars katalog (troligtvis samma som du har) finns det ju bara RS800CX bland de rena löparklockorna som kan kombineras med kadenssensor. RS800CX kallar åtminstone inte jag, för en "billigare modell", när den kostar över 3000 kr o
Erik, såvitt jag kan se i Polars katalog (troligtvis samma som du har) finns det ju bara RS800CX bland de rena löparklockorna som kan kombineras med kadenssensor. RS800CX kallar åtminstone inte jag, för en "billigare modell", när den kostar över 3000 kr o
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 11:12Ja, det är bra med en fungerande produkt och i värsta fall en fungerande kundservice.
Ja, det är bra med en fungerande produkt och i värsta fall en fungerande kundservice.
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 11:39Jag har en RS300X och en RS800CX - båda med fotpod. Jag är otroligt nöjd med klockorna. Med 800:an fick jag analysprogramet PPT5 som jag ägnar alldeles för mycket tid med för att det är så kul.
Min sambo tycker dock att PolarProTrainer 5 och 800:an är li
Jag har en RS300X och en RS800CX - båda med fotpod. Jag är otroligt nöjd med klockorna. Med 800:an fick jag analysprogramet PPT5 som jag ägnar alldeles för mycket tid med för att det är så kul.
Min sambo tycker dock att PolarProTrainer 5 och 800:an är li
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 11:46Fungerar är ju ett realtivt begrepp. Jag har brukat använda min fitness-polar att cykla med (och springa med och åka skidor med) den ger inga sträckor, inga kadenser eller sånt. Den talar om vilken snittpuls jag haft, vilket max och hur länge jag legat i
Fungerar är ju ett realtivt begrepp. Jag har brukat använda min fitness-polar att cykla med (och springa med och åka skidor med) den ger inga sträckor, inga kadenser eller sånt. Den talar om vilken snittpuls jag haft, vilket max och hur länge jag legat i
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 12:56Henrik, jag läste i en recension att RS300X inte visar momentan puls, men bara genomsnittlig och maxpuls? Är det så?
Henrik, jag läste i en recension att RS300X inte visar momentan puls, men bara genomsnittlig och maxpuls? Är det så?
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 13:02->Xenia I och med att RS300 inte lagrar hr-data utan endast snitt/varv kan du i efterhand endast analysera snittpuls per varv/träning, men under tiden du tränar visar den momentan puls. Samma sak med fotpod för tempo.
->Xenia I och med att RS300 inte lagrar hr-data utan endast snitt/varv kan du i efterhand endast analysera snittpuls per varv/träning, men under tiden du tränar visar den momentan puls. Samma sak med fotpod för tempo.
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 14:13Xenia: Nej, RS 800 CX kallar jag heller inte för en billig klocka. Innan jag började utforska pulsklockevärlden tänkte jag att dryga 1000:- skulle räcka för att få en hyggligt bra klocka - men nu är jag snarare osäker på om 2000:- ens räcker. Hursomhelst,
Xenia: Nej, RS 800 CX kallar jag heller inte för en billig klocka. Innan jag började utforska pulsklockevärlden tänkte jag att dryga 1000:- skulle räcka för att få en hyggligt bra klocka - men nu är jag snarare osäker på om 2000:- ens räcker. Hursomhelst,
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 19:12Jag började med en enkel pulsklocka från Polar, RS100. Nöjd med den, särskilt för intervaller, men började sakna GPS samt tröttnade på att den bara kunde hålla ett pass i taget.
När så batteriet i pulsbandet gav upp så kunde jag köpa ett nytt pulsband ell
Jag började med en enkel pulsklocka från Polar, RS100. Nöjd med den, särskilt för intervaller, men började sakna GPS samt tröttnade på att den bara kunde hålla ett pass i taget.
När så batteriet i pulsbandet gav upp så kunde jag köpa ett nytt pulsband ell
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 16:10Köpte nyligen en Garmin forerunner 305 på elgigaten. Köpte denna för att den verkar ha fått bra kritik från de flesta men så var priset i mitt tycke väldigt bra, 1190:-.
Köpte nyligen en Garmin forerunner 305 på elgigaten. Köpte denna för att den verkar ha fått bra kritik från de flesta men så var priset i mitt tycke väldigt bra, 1190:-.