Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPolisens fystester
You need to log in to create posts and topics.

Bah, resultat när man tränar själv varierar upp och ned. Passen du springer gör stor skillnad i alla fall. Du kommer klara det här om du bara håller i. En månad är i alla fall en månad.

Jag och många andra följer den här tråden och så tänk bara på att d

Med all respekt för Markus träningsupplägg, 2 km maxlopp med några dagars mellanrum, så tror jag ändå att du behöver mer löpmängd. Jag tror på olika sorters intervaller, för att kunna öka längden på passen men ändå springa fort. Alternativt spring en lite

Nej, det där klarar du plättlätt!!

Men det där med att köra en massa maxfart ska du hoppa över. Det sista du vill ha är en skada eller tappa lusten. Blanda lite med de måttliga intervall vi tipsat om, och lägg in 20-25 min jogging i varje pass förutom n

Tack för svaren!

Så om jag fattat det rätt så ska jag jogga 20 minuter och sedan köra 4 * 4 intervaller?

Under mina tre grispass nu så har jag maxat 2km och kört intervaller tillbaka = 4km.

Jag kommer också göra löpestet inför Polisutbildningen så småningom (namnet är en dead giveaway tror jag)
Hejar på dig o hoppas vi får veta hur det går! *håller tummarna*

Du Nils,
Behöver du fortfarande stanna nu när du gör dina 2km? Jag tror inte att du skall stressa upp dig. Fortsätt bara med det program du bestämt dig för. Du kommer att fixa det. Du har ju en hel månad på dig... Nemas problemas! (H)

Precis, lugn och fin nu Nils så fixar du det här. Orsaker till försämringen kan vara att du inte var helt återhämtad och behövde ytterligare en vilodag. Eller så kunde du inte psykiskt ladda om och måste minska på antalet maxningar i veckan av den orsaken

Lisa, ditt nya alias kan vara "Polisa" 😉

Jonas U
Vad ska jag jag köra för intervaller, 4* 4 eller 4*4 + 2km jogg eller andra träningsupplägg?

Jag vill gärna ha något konkret att jobba mot så att jag är garanterad att klara minst 4,45 på 2km. Motivationen är det inget fel på (t+)

Min tanke var att du springer 3 gånger i veckan: 1 lättare pass på 4-5 km i snabbare takt än prattempo men ingen maxning, 1 intervallpass och 1 maxpass.

Intervallpasset behöver inte vara lika tungt som maxpasset så jag rekommenderar 8 st s.k. 70/20 inte