Quote from Guest on 7 July 2011, 23:29Under dagens inköpslöprunda så passade jag på att prova den sportdryck som tydligen serveras på Lidingöloppet. Nämligen Powerade Blå. Köpte en flaska när jag handlade efter cirka 6 km. Efter bara en kilometer fick jag gaser i magen och det knöt sig nästan
Under dagens inköpslöprunda så passade jag på att prova den sportdryck som tydligen serveras på Lidingöloppet. Nämligen Powerade Blå. Köpte en flaska när jag handlade efter cirka 6 km. Efter bara en kilometer fick jag gaser i magen och det knöt sig nästan
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 23:39Min mage spårade ur fullständigt under förra årets Lidingölopp med Powerade. Kan inte svära på att det berodde på sportdrycken eftersom min mage kan bli lite instabil under hård ansträngning även utan Powerade, men tycker inte att det känns så kul att de
Min mage spårade ur fullständigt under förra årets Lidingölopp med Powerade. Kan inte svära på att det berodde på sportdrycken eftersom min mage kan bli lite instabil under hård ansträngning även utan Powerade, men tycker inte att det känns så kul att de
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 06:42Powerade på flaska innehåller lite sötningsmedel som man kan vara känslig mot. Jag tror iofs att pulvret de blandar ifrån däremot inte har det.
Powerade på flaska innehåller lite sötningsmedel som man kan vara känslig mot. Jag tror iofs att pulvret de blandar ifrån däremot inte har det.
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 08:22Sprang andra halvan av Kungsholmen runt i år dubbelvikt pga magkramper. Allt var bra tills jag tog en mugg sportdryck (powerrade blå) vid vätskestationen vid 6 km. :@
Sprang andra halvan av Kungsholmen runt i år dubbelvikt pga magkramper. Allt var bra tills jag tog en mugg sportdryck (powerrade blå) vid vätskestationen vid 6 km. :@
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 08:32Jag funkar utmärkt med den drycken! Alla är vi olika!
Jag funkar utmärkt med den drycken! Alla är vi olika!
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 08:36Jag fixar inte heller Powerade... på Kungsholmen Runt fick jag tvinga i mig 2 muggar för att få någon energi alls under loppet.
Förutom att jag får magknip, så blir jag fruktansvärt torr/klibbig i munnen om jag inte sköljer ner drycken med åtminstone 1-2
Jag fixar inte heller Powerade... på Kungsholmen Runt fick jag tvinga i mig 2 muggar för att få någon energi alls under loppet.
Förutom att jag får magknip, så blir jag fruktansvärt torr/klibbig i munnen om jag inte sköljer ner drycken med åtminstone 1-2
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 09:22Powerade Mountainblast
Innehåll vatten, dextros (druvsocker), maltodextrin (korta kedjor av druvsocker), sötningsmedel (aspartam, acesulfam K).
5,6g kolhydrater/100gAlltså varför ända in i XXXXXXX ska man behöva dunka i syntetiskt sötningsmedel i en spo
Powerade Mountainblast
Innehåll vatten, dextros (druvsocker), maltodextrin (korta kedjor av druvsocker), sötningsmedel (aspartam, acesulfam K).
5,6g kolhydrater/100g
Alltså varför ända in i XXXXXXX ska man behöva dunka i syntetiskt sötningsmedel i en spo
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 09:35För att det skall smaka bättre.
För att det skall smaka bättre.
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 09:39Jag har ganska svårt att tänka mig att den mörka urinen enbart beror på sportdrycken.. Hade du druckit ordentligt innan? (Nog för att t ex rödbeta innehåller ett så starkt färgämne att urinen kan bli kraftigt färgad, men då ska man äta ganska mycket rödbe
Jag har ganska svårt att tänka mig att den mörka urinen enbart beror på sportdrycken.. Hade du druckit ordentligt innan? (Nog för att t ex rödbeta innehåller ett så starkt färgämne att urinen kan bli kraftigt färgad, men då ska man äta ganska mycket rödbe
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 09:43Mycket val löpare har på tävling, om de behöver sportdryck men inte fixar kemikaliesoppan som serveras (#)
Tack och lovklarar jag mig utan, men jag förstår dem som regerar negativt på att det serveras en sportdryck som ger folk magknip på tävling. Det fö
Mycket val löpare har på tävling, om de behöver sportdryck men inte fixar kemikaliesoppan som serveras (#)
Tack och lovklarar jag mig utan, men jag förstår dem som regerar negativt på att det serveras en sportdryck som ger folk magknip på tävling. Det fö