Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 10:42Det där är den amerikanska siten. Men nej. Tidigare innehållsförteckningar på pulvret har inte innehållit aspartam till skillnad ifrån flaskvarianten. Jag har ingen burk så jag vet inte hur det är nu, i Sverige.
Gatorade tog bort artificiella sötnings- o
Det där är den amerikanska siten. Men nej. Tidigare innehållsförteckningar på pulvret har inte innehållit aspartam till skillnad ifrån flaskvarianten. Jag har ingen burk så jag vet inte hur det är nu, i Sverige.
Gatorade tog bort artificiella sötnings- o
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 10:46Annica, du har helt rätt i att löpare inte har stora val på tävling men då tycker jag att ett steg mot en lösning är att kontakta tävlingsledningen och efterfråga fler eller ett annat alternativ till sportdryck.
Så som jag uppfattat det går många tävling
Annica, du har helt rätt i att löpare inte har stora val på tävling men då tycker jag att ett steg mot en lösning är att kontakta tävlingsledningen och efterfråga fler eller ett annat alternativ till sportdryck.
Så som jag uppfattat det går många tävling
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 10:47Ja, det är ju ca 150 ggr sötare än socker så...
Ja, det är ju ca 150 ggr sötare än socker så...
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 10:47Per 100 ml
Energi(kcal) 24
Energi(kJ)102
Protein(g) 0
Fett(g) 0
Kolhydrater(g) 5,6
Varav sockerarter(g) 5,6
Fibrer(g) 0
Natrium(g) 0,05Vatten, dextros, maltodextrin, surhetsreglerande medel (E330, natrium- och kaliumcitrat), arom, stabiliseringsämnen/
Per 100 ml
Energi(kcal) 24
Energi(kJ)102
Protein(g) 0
Fett(g) 0
Kolhydrater(g) 5,6
Varav sockerarter(g) 5,6
Fibrer(g) 0
Natrium(g) 0,05
Vatten, dextros, maltodextrin, surhetsreglerande medel (E330, natrium- och kaliumcitrat), arom, stabiliseringsämnen/
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 10:48Personligen tycker jag nog att Enervit är minst lika sliskigt söt, men jag kan inte säga att jag bryr mig så mycket om vilken sportdryck som serveras. Det är inget jag nyttjar till vardags ändå.
Deras marknad är nog främst vardagssportande människor som
Personligen tycker jag nog att Enervit är minst lika sliskigt söt, men jag kan inte säga att jag bryr mig så mycket om vilken sportdryck som serveras. Det är inget jag nyttjar till vardags ändå.
Deras marknad är nog främst vardagssportande människor som
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 10:48Annelie, jag brukar vara rätt gnällig och höra av mig till höger och vänster men inte lyssnar nån på mig 🙂
Annelie, jag brukar vara rätt gnällig och höra av mig till höger och vänster men inte lyssnar nån på mig 🙂
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 10:49Det är fortfarande flaskvarianten Annica. Jag har hela tiden skrivit om pulvret.
Det är fortfarande flaskvarianten Annica. Jag har hela tiden skrivit om pulvret.
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 10:52Annelie: Jag tror att det kan bli svårt att få arrangörer att ta in fler typer av sportdryck. Ett krav som (vad jag vet) alla sportdryckssponsorer har är att få vara exklusiva.
Att utöva "konsumentmakt" gentemot Coca Cola company. Kalla mig cynisk, men j
Annelie: Jag tror att det kan bli svårt att få arrangörer att ta in fler typer av sportdryck. Ett krav som (vad jag vet) alla sportdryckssponsorer har är att få vara exklusiva.
Att utöva "konsumentmakt" gentemot Coca Cola company. Kalla mig cynisk, men j
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 10:57Många bäckar små, som ordspråket säger. Jag är övertygad om att om de som t ex ska springa LL som inte gillar sötningsmedel skulle kontakta LL så skulle de behöva lyssna.. Men det kanske bara är en förhoppning från min sida?
Många bäckar små, som ordspråket säger. Jag är övertygad om att om de som t ex ska springa LL som inte gillar sötningsmedel skulle kontakta LL så skulle de behöva lyssna.. Men det kanske bara är en förhoppning från min sida?
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 10:59Det faktum att Gatorade har introducerat ett alternativ utan ger ju möjlighet att påverka. Sponsringsdealarna under tävlingarna tjänar de naturligtvis inga pengar på, utan det är vad konsumenterna köper själva och betalar för sedan som gör skillnaden.
Fi
Det faktum att Gatorade har introducerat ett alternativ utan ger ju möjlighet att påverka. Sponsringsdealarna under tävlingarna tjänar de naturligtvis inga pengar på, utan det är vad konsumenterna köper själva och betalar för sedan som gör skillnaden.
Fi