Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPowerade Blå!! (t-)
You need to log in to create posts and topics.

Om man nu är fast i sportdrycksträsket finns det bara en som är bäst.. Vitargo!
Finns både ren utan aspartam och vanlig smaksatt med aspartam. Jag hade aldrig problem med magen och har inte hört någon annan heller som blivit dålig av det.
Men varför krån

Underligt nog så har alla energi nog i form av fett i kroppen men det innebär inte att det fungerar optimalt.

Livsmedelsverket:

Alla använda tillsatser ska kunna identifieras av konsumenten. Tillsatser ska därför anges i livsmedlens ingrediensförteckning med funktionsnamn, i detta fall sötningsmedel, och identitetsnummer, s k E-nummer. Numret för aspartam är E 9

Ändå så var det massor av annat i tillskotten som testades.

Lurigt det där med pulvret vs flaskan, minns att man fick en portionspåse pulver när man hämtade ut nummerlappen på LL förra året, och även dess innehållsförteckning saknade aspartam, som ju finns angivet på flaskan. Det blev aldrig riktigt klarlagt om de

Ingen som kan ringa till LL och fråga om det är aspartam i det se serverar? 🙂 Jag mwnar, detta är ju VIKTIGT! 😉

Johan, börja inte som en papegoja igen om LCHF. Alla har hört argumenten, alla tränar olika och efter olika förutsättningar. Den diskussionen förs bättre i andra trådar/grupper.

Coca-Cola själva säger ju själva när Annica frågat, att pulvret innehåller

Mikael, hur skulle man annars göra den sötare? De vill ju ha den isoton om jag fattat saken rätt.

Nu är jag ju ingen kemist, men visst måste det gå att skapa en isoton sportdryck som ändå innehåller socker? Eller blir den inte söt nog för Powerades smakpanel då? Personligen skulle jag ju inte sörja om den var mindre söt än den är idag, man är rätt kli

Jag tror mer på Coca Cola när de säger att de innehåller samma saker än valfri annan källa.

Gäller SLVs regler om innehållsförteckningens innehåll även importprodukter?