Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPowerade Blå!! (t-)
You need to log in to create posts and topics.

Jonas: Jag brukar använda samma pulver som jag använder vid mina riktigt långa lopp, dvs Perpetuem ( http://www.runnersgear.se ). Till skillnad från Powerade så är den framtagen för uthållighetstävlingar som varar längre än två timmar. Men sportdryck är individu

Så Perpetuem är en sportdryck för riktiga löpare och inte för "Wannabe:s" (sic)?

Varje dryck har sina egna egenskaper och målgrupper. Och sina egna förespråkare. Olika drycker passar olika personer.

Jag klassar Poweraid som utvecklad för volymmarknaden, och denna är mycket större än bara idrottare. Perpetuem är utvecklad för uthålli

Det där med lite eget pulver tycker jag lät bra. Tar dessutom med lite druvsocker så tror jag att jag ska klara LL. 🙂
Finns väl lite annat än Powerad och vatten också på vätskekontrollerna?

Har idag köpt en flaska med den ilsket blåa Poweraden. Skall se hur min mage reagerar på den under 2 timmars aktivitet imorrn kväll. Avskyr verkligen aspartam.... Varför?? Vad är det för fel på socker?

4st E-ämnen i Powerade! USCH!

Så roligt att ni hetsar upp er för aspartam och E-nummer. Som om alla E-nummer produkter var fruktansvärda. Typ E330 citronsyra, eller E160a betakaroten, typ skitläskigt. Fast E948 är nog värst av alla

Nej Rebecca, naturligtvis är inte alla e-nummer elaka.
Men jag mår inte bra av aspartam har jag märkt, eller om det är någon annan ingrediens i Powerade. Poängen med den här tråden tror jag är att många tycker det är ett riktigt dåligt beslut av LL att an

Och med "riktiga" energidrycker menas de som haf reklam anpassad till funbeatare? 🙂

Har nu testat denna "djävulsdryck" som den blå Powerade tycks anses som.
Vad jag blev törstig efteråt.