Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 08:50Läs på Dextropur pulver förpackningen, inga E-ämnen!
Läs på Dextropur pulver förpackningen, inga E-ämnen!
Quote from Elias Engqvist on 12 July 2011, 08:52"Glukos är mindre söt än vanligt socker, men har samma energiinnehåll. Även kallat druvsocker, dextros, glukossirap och stärkelsesirap. Framställs via nedbrytning av vete- eller majsstärkelse med syra eller enzymer."
Källa:
http://www.blueberrylifestyle.
"Glukos är mindre söt än vanligt socker, men har samma energiinnehåll. Även kallat druvsocker, dextros, glukossirap och stärkelsesirap. Framställs via nedbrytning av vete- eller majsstärkelse med syra eller enzymer."
Källa:
http://www.blueberrylifestyle.
Quote from Elias Engqvist on 12 July 2011, 09:04F.ö. är det kemist som du inte är. Hade det stått "Syre" ist E948 hade du troligen tyckt det var ok?
Haka inte upp dig på Exxx utan ta reda på vad det är istället.
E162 är tex det röda från rödbetor och används för att färga viss mat. (Tveksamt om man
F.ö. är det kemist som du inte är. Hade det stått "Syre" ist E948 hade du troligen tyckt det var ok?
Haka inte upp dig på Exxx utan ta reda på vad det är istället.
E162 är tex det röda från rödbetor och används för att färga viss mat. (Tveksamt om man
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 09:35Hittar ni något E175 kan ni skicka det till mig.
Det kittlar dödsskönt i kistan. 😀
Hittar ni något E175 kan ni skicka det till mig.
Det kittlar dödsskönt i kistan. 😀
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 09:41E621 får jag problem med synen av (aurafenomen, nedsatt synskärpa). Det finns säkert naturligt också, det betyder inte att det är nyttig för det. Arsenik finns naturligt också....
E621 får jag problem med synen av (aurafenomen, nedsatt synskärpa). Det finns säkert naturligt också, det betyder inte att det är nyttig för det. Arsenik finns naturligt också....
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 09:59Jag använder Enervit och det funkar bra för min mage. Sitter och läser på innehållsförteckningen till pulverburken och den lyder:
Fructose - Maltodextrin (from maize) - Sucrose - Dextrose (from maize) - Acid: citric acid - Thickener: gum arabic - Sodium p
Jag använder Enervit och det funkar bra för min mage. Sitter och läser på innehållsförteckningen till pulverburken och den lyder:
Fructose - Maltodextrin (from maize) - Sucrose - Dextrose (from maize) - Acid: citric acid - Thickener: gum arabic - Sodium p
Quote from Elias Engqvist on 12 July 2011, 10:33Precis, man kan vända på det! Uran finns väl också naturligt?
Precis, man kan vända på det! Uran finns väl också naturligt?
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 10:38Det mesta finns naturligt, sen sätter man E-nummer på grejer för att det typ bli lättare då. Det är nog ganska få grejer som inte går att utvinna ur naturen. Men ganska ofta tillverkar man i fabriker då det är lättare och billigare. Men det betyder ju int
Det mesta finns naturligt, sen sätter man E-nummer på grejer för att det typ bli lättare då. Det är nog ganska få grejer som inte går att utvinna ur naturen. Men ganska ofta tillverkar man i fabriker då det är lättare och billigare. Men det betyder ju int
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 11:14Det blir farligt först när man inte ifrågasätter och tar reda på.
Eftersom vi människor varken kan skapa eller trolla bort materia, kan man säga att att allt är naturligt.
Och allt naturligt kan bli farligt när vi männsikor använder det.
Att servera s
Det blir farligt först när man inte ifrågasätter och tar reda på.
Eftersom vi människor varken kan skapa eller trolla bort materia, kan man säga att att allt är naturligt.
Och allt naturligt kan bli farligt när vi männsikor använder det.
Att servera s
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 11:32Ununtrium och ununpentium finns inte naturligt..
Lars K, är det inte bra att ha system för klassificering av ämnen?
Eller tycker du att Dimitri Mendeleev gjorde världens kemister en otjänst?
Ununtrium och ununpentium finns inte naturligt..
Lars K, är det inte bra att ha system för klassificering av ämnen?
Eller tycker du att Dimitri Mendeleev gjorde världens kemister en otjänst?